Bijna weer op volle kracht: opstekert voor D1
11 maart 2017

Vrijdag laat speelde de 1e dames Haaxman/Verbruggen equipo in Weesp, om 21:50 klonk het startsignaal. Een dit seizoen ongekende zeer royale selectie was op de been, enkel (coach) Annemarieke kampt nog met een schouderblessure, voor met name Joke R was het zelfs de eerste wedstrijd van dit seizoen.

Ook Daan was terug na een enkelblessure, Mirjam had een longontsteking uitgezeten en Saskia is weer aan het aansterken. Het ging voortvarend in die eerste set, niet in de laatste plaatst door invaller libero Nens die van meet af een keurige pass afleverde. In een gelijkopgaande strijd werd vooral in het tweede deel de schwung gevonden. Oberon, vóór de wedstrijd 2 punten meer dan Atalante, legde het vuur in het achterveld aan de schenen en blokkerend waren de lange Weesper moppen de Vinkeveense aanval vaak te baas. Maar toen kwam Joke aan service en Oberon had moeite met die korte bal over het net. Het werd een geinig rijtje dat lucht maakte en hoppa setje 1 in de pocket: 19-25.

Voort zo die gaat zou je zeggen. Niets van dat al. Oberon zette de turbo boost aan op de service en harde onhoudbare ballen vlogen de dames om de oren. In no time stond het 8-2 achter. Daarnaast was de service aan eigen kant om te huilen, zo'n 7-8 punten werden cadeau gedaan. Via 19-6 werd het een beschamende 25-9.

Er moest iets gebeuren. Jet kwam in het veld, Mirjam op de linksbuiten, Daan naar de diagonaal plek, Joke terug. Even wennen maar vrij snel was het gelijk opgaande spel weer terug. Passes kwamen beter onder controle, reacties waren beter, services waren beter. Een korte blessure bij Oberon tegen het einde van de set gaf ietwat verstoring en de Vinkeveensen maakten het af: 21-25.

Het motto dit seizoen 'Ieder setje is er een' gaf de groen-gele volleybalburger moed. Met de zelfde ploeg ging het geconcentreerd voort, services waren weer op peil en Joke scoorde weer een klein rijtje. Oberon maakte meer fouten in de aanval en heel af en toe werden de onbemande hoeken gevonden. Atalante rook de overwinning, had geen terugval meer aan het eind van de set en Daan maakte 'm stijlvol af met een lekkere wisselservice: 19-25.

Met deze 1-3 winst stijgt Atalante naar plek 7, één puntje voorbij Oberon. Nens bedankt voor de fijne pass basis, heel welkom en heel lucratief!

Nog 6 wedstrijden te gaan waaronder de nrs 1, 2, 6, 9 en 2x tegen voorlaatste Forza dat de laatste 2 partijen won van nrs 5 en 6. Komende vrijdag komen ze naar Vinkeveen voor een treffen om 21:15.