Vinkeveense plassen 2

Minidag in de Beach
12 februari 2017

Een keer in het seizoen maakt de minicompetitie in regio Haarlem/Haarlemmermeer een uitstapje naar de Beachhal.
En dat gebeurde afgelopen zaterdag. Met 3 teams sterk toog VV Atalante naar Aalsmeer.

Als eerste de Powermix. Zijn vorige maand doorgeschoven naar poule 6C, waar ze boven verwachting presteerden. Dit keer wederom. De meiden, Renske, Emily, Esmee en Robin hebben een hele moeilijke serve waar alle tegenstanders veel moeite mee hebben. Dat betekende vaak een direct punt! In de rally gaat het wat moeizamer, maar ook daar sprokkelen ze punten binnen met een mooie redding of een mooie doortik bal van de lange meiden. In het zand ging het zelfs nog iets beter. Op 1 punt na net geen eerste. Weer een mooie prestatie.

Daarna Girlpower. De meiden Lynne, Renske, Bente en Froukje kregen de eerste partij ondersteuning van Jack. Deze wedstrijd verliep erg leuk. Gelijkwaardige tegenstander. Er werd goed geserveerd en ook meerdere mooie rally’s gezien. Jammer genoeg konden de meiden deze concentratie niet helemaal vasthouden in de volgende twee partijen. Deze werden verloren. Dan de laatste partij tegen het team SAS dat alles nog ruim gewonnen had. Emily heeft deze keer het team ondersteund. Met wellicht niet het snelste spel (waar de tegenstander zich aan stoorde) maar wel geconcentreerd en doordacht spel winnen de meiden verrassend de eerste set! Top! Daarna bleek dat ze alle concentratie al hadden verbruikt en verloren ze de tweede set ruim. Een prima gedeeld 3e/4e plaats!

Als laatste Atalante Spike met Alexandros, Jack, Jasper, Jort en Sam . Omdat het voetballers zijn doen ze niet altijd mee. Maar deze keer mochten ze weer ‘s middags en konden we ze indelen. Natuurlijk voor de jongens die graag mogen duiken, extra leuk in het zand. Het was weer een gelijk beeld als twee toernooien terug. Ze spelen erg leuk en gaat hen erg makkelijk af, bovenhandse serve, smashes, duiken. De eerste twee partijen riant gewonnen. Laatste partij is het dan wel weer wat moeilijker de concentratie vast te houden. Maar ook deze partij werd gewonnen en wederom een mooie 1e plaats!

(had wat actiefoto's maar veel niet scherp, hiebij een paar goede)