Minidag 24-9-22

Winstpartijen voor D2!
12 februari 2017

Atalante Dames 2 timmert lekker aan de weg de tweede helft van dit seizoen. Bijna alle wedstrijden worden gewonnen, zo ook de laatste 2 wedstrijden.
Vrijdag 3 februari werd er in Leusden gespeeld tegen Afas Leos dames 2. De meiden van Atalante wilden graag eens met 4-0 winnen om misschien op te kunnen schuiven naar de vierde plaats. Deze wedstrijd was een mooie gelegenheid omdat Afas Leos op de ene laatste plaats staat.
Maar goed iets willen is altijd nog wat anders dan het ook echt doen.
Er werd vol gas gestart en al snel bleek dat Atalante deze wedstrijd in ieder geval moest gaan winnen. De tegenstanders maakten meteen al veel fouten en er kwam niet echt lijn in hun spel.
De Atalante dames maakten hier gebruik van en walsten over het team heen en wonnen de set met 25-14. Deze trend zette zich de hele wedstrijd door en Afas Leos kwam niet aan spelen toe.
De tweede, derde en vierde set werden dan ook vrij makkelijk gewonnen met 25-14, 25-17 en 25-13.
Daar was ie dan, de eerste 4-0 overwinning van het seizoen!

Vrijdag 10 februari werd er thuis in de Boei gespeeld, en dat zou een iets andere wedstrijd worden.
Er werd gespeeld tegen Switch Hooglanderveen Dames 1. Zij staan derde in de competitie en dus een pittige tegenstander voor de Atalante dames die op de vijfde plaats staan.
De vorige wedstrijd werd door Atalante gewonnen dus dat zou opnieuw moeten kunnen zou je denken.
De eerste set werd er met een goede serviceserie van Martine begonnen waardoor Atalante meteen een stuk uit kon lopen. Halverwege de set werden er alleen wat meer fouten gemaakt en raakte Atalante het spoor een beetje bijster. Deze set moesten zij dan ook uit handen geven aan Switch, 25-17.

De tweede  set werd er flink gestreden door beide teams. De stand ging gelijk op en van beide kanten werd er lekker aangevallen. De verdediging van Atalante was niet helemaal stabiel waardoor Wilma behoorlijk moest rennen om de ballen goed te verdelen. Dit deed zij overigens goed.
Tineke kon op de diagonaal een paar rake klappen uitdelen en Annike deed dit op de middenpositie.
Gevolg was een overwinning van de set met 25-21.

De derde set, altijd een lastige, konden de Atalante dames hun eigen spel blijven spelen en kwam de verdediging wat steviger te staan. Nicolle scoorde op de buitenkant met haar slimme balletjes aardig wat punten en Marjan rende de benen uit haar lijf om in het achterveld de ballen van de grond te houden. Het harde werken werd wederom beloond met winst, 25-19.

Het winnen van de vierde set zou een 3-1 overwinning opleveren tegen de nummer 3 dus alles werd deze set uit de kast gehaald om dit voor elkaar te krijgen. Weer een pitttige, maar leuke strijd en Atalante kon het heft in eigen handen houden. De set werd met 25-16 gewonnen dus een mooie score voor de Atalante dames.
Met een wedstrijd minder gespeeld dan de nummers 3 en 4 kruipt Atalante kwa punten steeds dichterbij. De vierde en zelfs de derde plaats zijn nog binnen handbereik. Dus het wordt nog een spannend staartje van deze competitie.  Er is nu een weekje rust, maar zaterdag 25 februari mogen de dames weer aan de bak in Soest tegen de nummer 7 uit de competitie.