Vinkeveense plassen 2

Volle winst Atalante H1
13 februari 2017

Als je in een wedstrijd nooit hebt achter gestaan, moet je dus met 4-0 winnen. Dat deed Atalante ook, al maakten ze het zichzelf in de eerste set nog wel heel erg lastig.

Een uitwedstrijd in Almere tegen de nummer laatst Alvo. Niet de favoriete bezigheid van Atalante heren 1 op een vrijdagavond. Maar van meet af aan waren de Vinkeveense heren de bovenliggende partij. Bij 14-19 leek de eerste set dan ook snel beslist, maar in het zicht van de setwinst verkrampten de gasten weer en kon Alvo langzaam terugkomen. Het leidde tot een zinderende slotfase waarin Atalante met 26-28 uiteindelijk toch de sterkste bleek. Maar pfoeh, het was wel even zweten.

Met drie wissels in de tweede liep Atalante weer redelijk probleemloos uit naar een 11-18 voorsprong. Op volle sterkte heeft Atalante een brede selectie en maakt het niet zo heel veel uit wie er speelt. Maar ook in deze samenstelling leek de finish halen weer een lastige opgave, 17-20. Nu waren een time out en enkele fraaie aanvallen van Iwan genoeg om het niet spannender te laten zijn dan nodig was, 21-25.

In de derde set toonde Atalante weer wat meer van haar klasse. Servicedruk van Bas, Sven en Erik betekende weer een snelle voorsprong, 5-14. Op een lastige service van Alvo hadden de gasten even geen antwoord, maar veel verder dan 10-14 liet Atalante het niet komen. De sterk passende Yorick stelde Jeroen in staat om verschillende keren zijn aanvallers vrij te spelen, onder meer Iwan en Yorick profiteerden daar dankbaar van, 20-25.

Ook in de vierde set weer verschillende wissels, met Regi als spelverdeler voor Jeroen. En mede door een goed optreden van Bas in het midden kwam Atalante in deze laatste set geen moment in de problemen. Met een scherpe service, een sterk blok en power aan de buitenkant met Leroy en Erik haalde Atalante met overtuiging de trekker over, 10-25.

Koploper Utrecht 7 blijft voorlopig uit zicht met 14 punten voorprong. Maar de nummers 3 (Prima Donna Huizen 3) en 4 (Sovoco) lieten afgelopen week punten liggen waardoor Atalante nu de tweede plek met 8 punten voorsprong stevig in handen heeft. Komende week even rust, volgende week vrijdag 24 februari komt de nummer 3 Huizen op bezoek (21.15 uur in De Boei). Bij winst kan Atalante zich langzaamaan gaan op maken voor de PD-wedstrijden naar de promotieklasse.