Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

D3 ‘hosst’ er op los
12 maart 2017

Afgelopen woensdag speelde het derde damesteam van V.V. Atalante, gesponsord door GT.Bunck, in Haarlem tegen Spaarnestad D9. Er werd nog niet eerder tegen dit team, dat op een achtste plaats staat, gespeeld.

In november werd de thuiswedstrijd op verzoek van Spaarnestad uitgesteld naar vrijdag 17 maart. Zo kan het gebeuren dat er twee keer achter elkaar tegen dit team gespeeld wordt. Deze eerste wedstrijd beloofde veel goeds; door de 0-4 overwinning nam Atalante vijf punten mee naar Vinkeveen.

Atalante moest het deze wedstrijd doen zonder vaste spelverdeelster Sandra de Boer. Haar man kwam die avond na een ongelukkige val op wintersport eindelijk thuis. Speciaal voor Sandra wilde de Vinkeveense dames een goed resultaat neerzetten. In het begin van de wedstrijd was hier echter weinig van te zien….
Atalante startte, door de aangepaste opstelling, nerveus en slordig aan de wedstrijd. Er waren veel misverstanden en op 2-5 achter vluchtte coach Hettie Schockman al in een time-out. Er werd duidelijk gemaakt dat er netter gespeeld moest worden en dat iedereen bij de les moest zijn. Deze time-out had het gewenste effect. De speelsters keken niet meer naar elkaar, maar naar de bal en gingen er vol voor. Dankzij mooie series in de service, een goede verdediging en dito aanval ‘hosste’ Atalante over Spaarnestad heen. Met maar liefst 14-25 was de eerste setwinst een feit.

De tweede set kwam Atalante wel goed uit de startblokken en pakte het snel de voorsprong. Helaas werd het goede spel niet vastgehouden. De pass was minder scherp, waardoor de set-ups niet altijd goed gegeven konden worden en aan het net werden vervolgens ook te veel fouten gemaakt. Spaarnestad wist deze set goed bij te blijven, maar Atalante bleef wel in een goede afloop geloven. Dit hielp Atalante over het dode punt heen en met 21-25 ging ook de tweede set naar Atalante.

Hierna was de Vinkeveense ploeg helemaal los. Er werd heerlijk onbevangen gespeeld. De pass kwam netjes, er werd gegaan voor elke bal en aan het net was prijsschieten. Atalante speelde deze set constant met drie aanvalsters en Spaarnestad had moeite met het verwerken van alle harde knallen en tactische ballen. Atalante daarentegen verslapte geen moment en pakte ook deze set met 14-25.

De vierde set bleef Atalante het goede spel voortzetten. Alle spelers stonden positief binnen de lijnen en er werd lekker gebald. De blokkering aan Vinkeveense zijde stond als een huis en de aanvalsters lieten weinig kansen onbenut. Zo kon het dat ruim binnen anderhalf uur na het eerste fluitsignaal het eerste matchpoint op het bord stond. Het lukte Atalante niet om het eerste punt te maken, maar het tweede matchpoint was het wel raak. Met dikke cijfers (11-25) ging de vierde set en daarmee de wedstrijd naar Atalante.

Dankzij deze overwinning gaat Atalante vanaf nu weer volledig aan kop in de tweede klasse E. Met zeven punten voorsprong op de nummer 2 ziet het er goed uit voor de Vinkeveense ploeg. Er staan nog vijf wedstrijden op het programma, waarvan drie tegen het Haarlemse Spaarnestad. Aanstaande vrijdag wacht dus eerst de return van deze wedstrijd in de eigen Boei om 21.15 uur. Daarna speelt dames 3 achtereenvolgens thuis tegen Spaarnestad D10 (4), uit tegen Amsterdam D7 (5), thuis tegen Spaarnestad D8 (7) en uit tegen VHZ D2 (12).

Bron: Nens