Minidag 24-9-22

Atalante H1 op weg naar P/D wedstrijden
13 maart 2017

Na een goede 4-0 overwinning op middenmoter Wilhelmina in Amersfoort kan Atalante Heren 1 zich gaan opmaken voor de nacompetitie voor een plek in de promotieklasse.

Vorige week meldde de nummer 4 Prima Donna Huizen zich kort voor de wedstrijd (de vrijdag voor het carnavalsweekeinde….) af vanwege blessures. Een week later wisten ze wel de ongenaakbare koploper VV Utrecht 2 punten af te snoepen. Het niet op komen dagen in Vinkeveen betekende vijf punten in mindering voor de Huizenaren en daarmee een concurrent minder voor Atalante. Omdat ook de nummer 3 Sovoco punten liet liggen, betekende de vijfpunter voor Atalante een ruime marge van zo’n 10 punten op de concurrentie voor plaats twee, een plek die recht geeft op het spelen van de PD-wedstrijden.

Zonder de vakantie vierende Erik en met een zieke Remko op de bank, speelde Atalante echter een moeizame wedstrijd in Amersfoort. Met name de passing was zwak waardoor de aanval, normaal gesproken het sterke wapen van de Vinkeveners, niet uit de verf kwam. Na een gelijk opgaande eerste set kon Atalante met een goede blokkering van onder meer Iwan en Sven wel op het juiste moment het verschil maken, 22-25.

In de tweede set, met Regi voor Jeroen als spelverdeler, liep Atalante met een goede servicedruk snel uit. Maar zoals vaker dit seizoen stokte de productie halverwege de set. Wilhelmina wist een achterstand van 10-15 om te buigen naar een 24-23 voorsprong. Op het juiste moment rechtte de Vinkeveense heren hun rug. Seven redde met een knappe verdedigende actie het matchpunt, waarna de blokkering van Yorick alsnog de setwinst bracht, 24-26.

Ook in de resterende twee sets nam Atalante steeds een voorsprong maar kon het nimmer echt doordrukken. Goede aanvallen werden afgewisseld met onbegrijpelijke missers. Maar echt in de problemen kwam Atalante niet meer en Wilhelmina was ook niet bij machte om de gasten echt moeilijk te maken. Door hard werken van de Vinkeveners, een uitstekende blokkering van Bas en een beetje hulp van de thuisploeg pakte Atalante alsnog de volle winst met 22-25 en 21-25.

Daarmee is de tweede plek stevig in handen. Met nog zo’n 5 wedstrijden te gaan is de achterstand op koploper Utrecht te groot (12 punten) en de voorsprong op de rest genoeg (10 punten). Op 6 mei volgt dan een driekamp met een andere nummer 2 uit de 1e klasse C en een nummer tien uit de promotieklasse B. Wint Atalante die driekamp, dan kan op 10 mei in een beslssingswedstrijd tegen een andere driekampwinnaar de felbegeerde plek in de promotieklasse weer worden heroverd. Wordt vervolgd, volgende week vrijdag 24 maart om 21.15 uur in De Boei en Vinkeveen tegen de nummer voorlaatst VV Amsterdam 5.