Scholentoernooi 2014

Atalante D1 stunt tegen nr 2
10 april 2017

Het 1e damesteam bevindt zich in de onderste regionen van de 1e klasse door 2 verliespartijen op rij maar wist vrijdag 7-4 in een erg mooie strijd 4 punten te pakken van de nr 5. Daarmee kwam de Vinkeveense ploeg terug op plek 9, nog niet veilig (nrs 11 en 12 vliegen uit de poule, nr 10 speelt P/D wedstrijden)...

Blokkeerder Daan was deze voorlaatste match tegen UVO D1 afwezig, verdeler Jet nog altijd ziek en buitenaanvaller Annemarieke had een kleine 2 maanden niet getraind vanwege een schouderblessure. Dames 2 en 3 speelden uit en gelijktijdig, twee talentvolle speelsters van het jeugd B team, Esther van Sligtenhorst (16 jaar) en Maaike van de Water (13 jaar), beiden uit de ploeg van jeugdtrainer Frans Roos, waren staande bij.

De eerste set ving aan met Astrid en Saskia op buiten, Joke en Ingeborg op midden, Mirjam op de diagonaal en Annemarie in de verdeling. Na een aanvankelijk verrassende voorsprong nam de gastploeg het stokje over en wist te profiteren van fouten van de Vinkeveense dames. Een time-out op 11-15 achter zette de koppen in een richting en met de wissel van Esther wist de thuisploeg een aantal belangrijke punten te maken. Spannend was het, ook omdat er zoveel op het spel stond, maar er werd zelfverzekerd en verbeten doorgepakt: 25-21.

De thuisploeg rook meer kansen. Wederom de zelfde opstelling startte in de tweede set, ietsje haperde de achterhoede maar dat werd vlot weer opgepakt en makkelijker dan set 1 werd ook het tweede bedrijf bijgeschreven: 25-17. De Vinkeveense dames speelden geconcentreerd voort in de derde set die florissant begon maar halverwege wat wegzakte. Beide jeugdspelers kwamen in de ploeg (voor hun moeders) en onbevangen wisten de jonge meiden met loeiharde smashes het verschil te maken. Niet heel ruim maar mooi dat het zo leuk en lucratief lukte: 25-23 voor de thuisploeg.

In het vierde bedrijf startte Annemarieke in de basis die ondanks haar blessure wat puntjes in de aanval maakte. Echter door allerlei rommelige oorzaken was een grote achterstand ontstaan dat mede door fijne support van het publiek flink ingelopen werd, maar het was net niet genoeg: 25-23.

Door de 3-1 winst staat de Haaxman-Verbruggen equipe nu steviger op plek 9 (21-42) met nog 1 wedstrijd te gaan tegen de nr 8 op de zaterdag na het paasweekend. Opponenten De Spuyt en Compaen staan 10 en 11 met een gelijk aantal punten (21-37) en spelen respectievelijk tegen de nr 4 en de nr 1. Niks is veilig maar de kansen zijn zeker verbeterd voor de ploeg uit Vinkecity door de laatste winstpartijen en dat mede dankzij jeugdspelers Esther en Maaike. Bedankt!