Vinkeveense plassen 2

D3 wint ook laatste thuiswedstrijd
10 april 2017

Vinkeveen – Afgelopen vrijdag speelde dames 3, gesponsord door GT.Bunck, haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2016-17. Na negentien gewonnen wedstrijden en slechts 10 verloren sets gaat dames 3 nog steeds aan de leiding in de tweede klasse.

Vandaag kwam Spaarnestad D8 op bezoek. Na een niet al te beste wedstrijd ging toch de volledige winst naar Atalante en heeft het team nog drie sets nodig om het kampioenschap binnen te slepen.

Dames 3 moest het doen zonder Brenda Kuijlenburg (vakantie) en Fenny Bijlsma (blessure). Gelukkig was Paula Passet van dames 5 beschikbaar om in te vallen.
De net gepensioneerde coach Hettie Schockman startte met Sandra de Boer op spelverdeling en Denise Bijlsma op diagonaal, Aletta van Ommeren en Nancy Lijten op buiten en Agnes Nelis en de zwangere Judith Jongerius op het midden.
De start van de eerste set was veelbelovend. Na een ietwat onwennig begin, kwam Atalante lekker in de set. Aan het net werd veelvuldig gescoord. Paula werd in het achterveld gewisseld voor Judith en scoorde een paar mooie ballen met haar service. Helaas kwam daarna de klad in het spel. De pass was onzorgvuldig en Spaarnestad kwam onnodig dichtbij. Gelukkig kwam Atalante op tijd bij haar positieven en pakte de eerste set met 25-23.

De tweede set werd in dezelfde opstelling gestart. Waar Atalante normaliter op veel lange servicereeksen kan rekenen, was dat aan het begin van de set zeker nog niet het geval. Atalante gaf onvoldoende druk en doordat de servicepass niet goed lag, kwam het team zelden tot scoren. Na wederom wat passfouten werd Irma Schouten aan het net binnen de lijnen gebracht. Na een scorende aanval liet zij ook haar waarde op de achterlijn zien. De eerste serviceserie was een feit. Atalante ging iets meer ontspannen spelen en dankzij goed verdedigen van Aletta kon er aan het net weer lekker gescoord worden. Toch ging het zeker niet gemakkelijk deze set, maar wel ging de winst wederom naar Atalante met 25-20.

De derde set leek het hele team wel verlamd. Binnen no-time keek Atalante tegen een 7-17 achterstand aan en alle zeilen moesten worden bijgezet om de set binnen te halen. Irma deed een flinke duit in het zakje door in één keer door te serveren naar 15-17, gevolgd door een enorme serie van Denise Bijlsma. Judith stond als een dijk te blokkeren aan het net en Nancy wist de aanvallen te scoren. Het team had zich volledig herpakt en dit keer ging de set met 25-22 naar Atalante.

Set vier was het tijd orde op zaken te stellen. Wederom was het Irma die met haar service zorgde voor het verschil in deze set. De tegenstander had totaal geen antwoord op de harde ballen. Agnes zorgde er aan de kant van Atalante voor dat de aanvallen van Spaarnestad gepareerd werden en Sandra wist Aletta op het midden goed te vinden. Door de goede pass kon Sandra deze set sowieso goed afwisselen en daar maakte ze veel gebruik van. Alle aanvalsters werden in stelling gebracht. De set eindigde met een ace van Nancy. (25-13).

Aangezien de wedstrijd tussen Amsterdam D7 en Atalante verplaatst is, kon Atalante helaas niet thuis kampioen worden. Volgende week geniet het team van een vrolijk Paasweekend en de week erna, op vrijdag 21 april, kan in het altijd gezellige Nieuw-Vennep dan eindelijk het kampioenschap binnengehaald worden. Atalante heeft tegen de nummer laatst, VHZ D2, drie sets nodig om een feestje te kunnen vieren. Dit mag eigenlijk geen problemen opleveren, aangezien VHZ pas vier sets heeft gewonnen. Wil je een feestje meevieren? De wedstrijd start om 20:30 uur in Sporthal Estafette.

Bron: Nens