Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

D1 handhaaft in de 1e klasse
26 april 2017

Zaterdag 22-4 speelde de Haaxman/Verbruggen equipe (9e) haar laatste partij tegen directe opponent Forza D4 (8e) in Amersfoort. Inmiddels waren de nummers 11 en 12 bepaald, enkel plek 10 (P/D) stond nog ietwat dichtbij op 5 punten afstand.

Joke was op vakantie (Sri Lanka!), Annemarieke nog steeds voorzichtig én verstandig en als coach van de partij en Jet was rechtsteeks van de camping uit de nieuwe campingbus gerold. De jonge talenten van JB1 Esther en Maaike waren enthousiast mee, hopend op weer wat puntjes meeballen.

Atalante nam de lead met een stevige voorsprong. De pass lag prima en en vrij makkelijk werd de eerste set met 14-25 gewoon gepakt. En daarmee was behoud in de 1e klasse een keihard feit geworden.

In het tweede bedrijf was Forza wakker geworden, kennelijk verrast door de onderschatte 'geroutineerde' gastploeg, en haalde alles uit de kast. De strijd ging over en weer nu, mooie combi's maar soms ook wat missers en afzwaaiers. Af en toe wat onsympathiek appeleren, maar verder een aardige strijd, met een close call: 22-25.

Het ging niet zo spetterend als 2 eerdere wedstrijden en ook de 2 jonge meiden konden niet lekker in een lekker lopend team ingezet worden. Dat hadden we graag anders gezien maar lukte dit keer gewoon niet. 19-25.

Ook de laatste set werd met 19-25 verloren. En daarmee eindigt dames 1 op een plek 9 in de 1e klasse. Dank aan de vele invallers van het afgelopen seizoen, dat gekenmerkt werd door heel veel blessures. Mirjam stopt een seizoen vanwege zeer blije omstandigheden en Jet hangt haar volleybalgympen voorgoed aan de wilgen. Treurwilgen voor ons, jammer dat ze stopt. Aansluitend was een erg gezellig etentje in Amersfoort met de supporters. Wij zeggen op naar de zomerstop met veel gezellige toernooien, het teamuitje en daarna een nieuw seizoen met nieuwe kansen!