Vinkeveense plassen 2

D3 is ongeslagen kampioen
30 april 2017

Afgelopen maandag stond er nog een inhaalwedstrijd op het programma voor de kersverse kampioenen. De nummer vijf van de competitie, V.V. Amsterdam D7, was de tegenstander in de knalgroene sporthal Laan van Spartaan. Na een moeizame start sloeg Atalante in set twee keihard terug en legde daarmee de basis voor de overwinning. De magische grens van 100 punten werd helaas nét niet gehaald; ongeslagen kampioen worden is echter een prestatie op zich!

Het sprookje begon op vrijdag 23 september met een loepzuivere 4-0 overwinning op het gedegradeerde VHZ D2. Directe concurrent VCH D3 werd een kleine week later met 1-3 verslagen. Na wederom twee 4-0 overwinningen stond de volgende concurrent op het programma. Toen ook
SAS ’70 D1 met 1-3 werd verslagen, begon de meiden al stiekem te praten over een eventueel kampioenschap. In november werden de eerste serieuze gesprekken gevoerd en het team verzaakte nimmer en dus bleef de hoop op een (voor sommigen hun eerste) kampioenschap hoog.
Meer dan de helft van de wedstrijden (namelijk 12) werden met 4-0 gewonnen; 9 x werd er gewonnen met 3-1 en slechts eenmaal werd met 3-2 de winst beklonken.

Dan de wedstrijd van maandag. Aangezien de wedstrijd al om 19:00 uur zou beginnen at een deel van de selectie bij coach Hettie Schockman. De rest at thuis en sprak onderweg af om richting Amsterdam te rijden en zo parkeerkosten te kunnen besparen.
De eerste set kwam Atalante niet goed uit de startblokken. Amsterdam speelde solide en had een goede servicedruk. De pass aan Vinkeveense zijde was slordig en dus kon er niet goed aangevallen worden. Geheel terecht ging de eerste set naar Amsterdam met 25-19.

De tweede set liet een totaal ander spelbeeld zien. Atalante ging fantastisch serveren en maakte gehakt van tegenstander Amsterdam. Naast het goede serveren ging ook de pass beter lopen bij Atalante en kon er dus ook meer druk gezet worden met de aanval. Met slimme en snoeiharde ballen was het snel bekeken. (12-25)

Set drie begon Atalante wederom sterk. Het team, gesponsord door GT.Bunck, bleef de servicedruk hoog houden. Tot 17-7 was er geen vuiltje aan de lucht, maar toen ging het mis. Atalante vergat te scoren, maakte veel slordige fouten en de vermoeidheid leek te zijn toegeslagen. Amsterdam, jong en gretig, profiteerde hier van en sloop dichterbij. Het gat was echter te groot om ongedaan te maken en met 19-25 ging ook het derde bedrijf naar de Vinkeveense equipe.

De vierde set wilde Atalante vooral lekker spelen. Een wisseling in spelsysteem leek in eerste instantie goed uit te pakken, maar helaas had Amsterdam besloten niet zomaar op te geven. Er kwam meer servicedruk, waardoor de passing bij de kampioen weer wat minder nauwkeurig werd. Dit was meteen terug te zien in het spel aan het net. Er kon onvoldoende druk gezet worden, waardoor Amsterdam prima in het spoor van Atalante bleef. Uiteindelijk maakte het individuele niveauverschil en de teamgeest het verschil. Op 22-24 werd het laatste punt van het seizoen door de Vinkeveense ploeg binnen geslagen en werd ook voor de 22e keer op rij gewonnen.

Atalante dames 3 heeft dit seizoen 22 keer gewonnen en 99 punten behaald; een zeer mooi resultaat, waar de dames zeer trots op mogen zijn. Dank gaat, naast naar alle speelsters, uit naar coach Hettie Schockman, trainer Sjaak Immerzeel, de vaste supporters en sponsor GT.Bunck. Zonder hen was deze prestatie niet mogelijk geweest. Het was een prachtig seizoen!

Bron: Nens