Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

D1 alle kans op de dubbel!
12 april 2007

Huizen – Woensdag 11 april. Bij de dames van Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame stond de laatste wedstrijd van vorig seizoen nog helder voor de geest. In die laatste wedstrijd verspeelde het team namelijk promotie naar de regiodivisie. De meiden hadden slechts twee punten nodig in de wedstrijd tegen Huizen, maar pakten er maar eentje. Aan het eind van een frustrerende wedstrijd was het Huizen dat reden had tot juichen, want zij promoveerde direct. Kortom…de dames hadden nog een appeltje te schillen daar. Ditmaal kwamen de beide teams niet tegen elkaar uit in competitieverband, maar in de halve finale van de regiobeker.

Met een voltallige selectie aangevuld door invalsters Loes Kuijper (D2) en Laura Kuijl (D3) en een handvol supporters werd er vertrokken richting Huizen. Trainer/coach Johan van Westendorp was door vakantie afwezig, maar werd meer dan goed vervangen door heren 1 speler Frans Roos.

Er werd gestart in de bekende basisopstelling. Huizen mocht beginnen met serveren en deze service werd perfect opgevangen door libero Marlieke Moen en op aangeven van spelverdeelster Nancy Schockman snoeihard binnengeslagen door diagonaal Irma Schouten. Met deze bal werd de toon gezet voor deze set. Atalante liet zien niet onder te doen voor Huizen en pakte zelfs brutaal de voorsprong. Huizen nam hiermee geen genoegen en sloeg een aantal punten hard binnen. Atalante was echter behoorlijk gretig en pakte de eerste set geheel tegen verwachting met 19-25.

De tweede set liet een totaal ander beeld zien. De Vinkeveense equipe kwam er aan het begin helemaal niet aan te pas. Huizen combineerde er lustig op los en Atalante had niet meer dan het nakijken. Het duurde tot ver in de tweede set tot de dames tot inkeer kwamen. Op setpoint tegen nam coach Frans Roos een time-out en stimuleerde het team te blijven knokken. Een goede servicebeurt en vele kill-blocks volgden, het was echter niet genoeg om het grote gat te dichten. De tweede set ging met 25-22 naar Huizen.

Dames 1 rook echter kansen tegen dit Huizen. Door wat meningsverschillen op het arbitrale vlak rook Atalante ook nog eens bloed en ging als een ware jager achter haar prooi aan. Met Inge Versteeg en Marleen Sondermeijer voorop in de strijd op het midden ging het voorspoedig. De dames beten zich vast in Huizen en waren niet van plan nog los te laten. Op 23-24 serveerde Carin van Tellingen weer een van haar inmiddels fameuze services. De bal landde voor de achterlijn en het feestje werd gevierd. Er gebeurde echter bar weinig bij de scheids en toen bleek dat hij de bal uit gegeven had. Teleurstelling en kwaadheid alom en de dames waren behoorlijk de weg kwijt. Ze kwamen deze fout niet meer te boven en verloren de set nipt met 28-26.

De vierde set werd geleid door een enorme drang om Huizen te vermorzelen. De boosheid bij de Vinkeveense ploeg werd omgezet in een gezonde portie agressiviteit aan het net. Mirjam van der Strate vertolkte in deze set een hoofdrol door de verdediging van Huizen helemaal gek te maken met afwisselend harde aanvallen en linke prikballen. De ploegen bleven, door de sterke buitenaanvalster van Huizen, dicht bij elkaar en er waren dan ook vele zenuwslopende rally’s. Richting einde set werd spelverdeelster Nancy Schockman geplaagd door kramp en pakte wat minuten blessuretijd. Het publiek van Atalante maakte gretig gebruik van de stilte om de scheidsrechter op zijn eenzijdige fluiten te wijzen. Dit had gewenst effect, want de eerste de beste bal werd de zwakke spelverdeelster van Huizen direct afgefloten. Huizen explodeerde en Atalante vierde een feestje. In een moordend tempo maakte Carin van Tellingen gehakt van Huizen met haar fantastische service. De stand werd gelijk getrokken door een 21-25 overwinning.

Nu de dames zo dichtbij waren wilde ze niet van opgeven weten. De meeste meiden speelden op hun tandvlees, maar voor elke bal werd geknokt. Met goede passes van libero Marlieke Moen was het naar hartelust afwisselen aan het net. Met een 2-8 voorsprong werd er gewisseld van speelhelft. De dames dachten even dat ze er waren en lieten Huizen terugkomen tot 7-8. Onder luide aanmoedigingen van het publiek gaven de meiden niet op. Er werd hard gewerkt, slim gespeeld, hard geslagen en er werd snel weer een gaatje geslagen. Ditmaal gaven ze Huizen geen kansen meer en met 10-15 was de 2-3 overwinning een feit.

In dit bekertoernooi was het al de tweede maal dat een regiodivisie team verslagen werd. Na een lange periode is er nu even een einde gekomen aan het bekeravontuur. Op 12 mei zal het eerste damesteam, dat eerder dus al kampioen werd, er alles aan doen om de dubbel te pakken. De wedstrijd zal gespeeld worden in Soest, de tijd volgt nog. Wilt u getuige zijn van deze ongetwijfeld boeiende finale houd dan www.vv-atalante.nl in de gaten voor het laatste nieuws.

Bron: Nens

Volg Atalante Vinkeveen