Vinkeveense plassen 2

D2 wint eerste wedstrijd van het seizoen
24 september 2017

Afgelopen vrijdag speelde het tweede damesteam haar eerste wedstrijd van dit seizoen. Het compleet nieuwe team, een mix van jonge en ervaren dames, won de eerste wedstrijd met overtuigende cijfers van regiogenoot SAS ’70 D2.

Dames 2 is op Carin van Kouwen na helemaal nieuw. Irma Schouten en Nancy Lijten kwamen over van het derde en deze drie ervaren dames hebben versterking gekregen van de jonkies uit dames 5, te weten: captain Marilot Molewijk, Ellen Marques, Sayuri Iwasaki, Anne-Wil de Haan, Nadine Brockhoff en Paula Passet. Trainer / coach is Sjaak Immerzeel.

De eerste wedstrijd moesten Sjaak en Nadine verstek laten gaan en dus mocht tweede coach Hettie Schockman deze keer het scepter zwaaien. Zij koos voor Irma op spelverdeling, Anne-Wil op diagonaal, Marilot en Nancy op buiten en Ellen en Paula op het midden.
De thuisploeg ging, met een tribune vol supporters, voortvarend van start. Op de service van Nancy werd een zeer ruime voorsprong gepakt. Dit gaf het team veel zelfvertrouwen, maar SAS liet zich niet zo maar kennen. Met een diepe lastige service kwam zij al snel weer op gelijke hoogte. Halverwege de set kreeg Atalante meer grip op de service en ging de pass lopen. Met een zeer sterke Paula op het midden liep de Vinkeveense ploeg weg bij haar tegenstander en pakte de eerste set met 25-13.

De tweede set nam Marilot de plek over van Nancy en kwam Sayuri binnen de lijnen. Carin nam het stokje over van Ellen. Iedereen stond weer naast iemand anders in het veld en dit leidde tot veel zoeken en misverstanden. Binnen no-time keek Atalante tegen een dikke achterstand aan. Coach Hettie vluchtte in een time-out en dit had het gewenste resultaat. Met een goede servicebeurt van o.a. Carin was Atalante terug in de set. Irma werkte als een paard om haar aanvalsters te bedienen en Anne-Wil stond haar goed bij door lastige passes over te nemen. Er stond weer een collectief binnen de lijnen en met hard werken en veel verdedigen pakte Atalante heel knap ook set 2 (25-17).

Ellen kwam er in set drie in voor Paula en Nancy kwam binnen de lijnen voor Marilot. Er werd nog even gewisseld van plek en toen was Atalante klaar voor deze set. En hoe… Ellen pakte op het midden mooi haar punten mee en Sayuri stond als een dijk te verdedigen. De pass lag deze set een stuk stabieler en dat zag je terug aan het net. Er kon meer afgewisseld worden en hiermee maakte Atalante het SAS erg moeilijk. Met maar liefst 25-12 ging ook set drie en dus de overwinning van de wedstrijd naar dames 2.

Set vier nam Nancy de plek over van Anne-Wil en Marilot kwam weer op haar eigen plek binnen de lijnen. Paula nam het stokje over van Carin.
SAS startte deze set met een nieuwe spelverdeelster en kwam hierdoor beter in de wedstrijd. Atalante bleef echter lekker bij de les en had alweer een voorsprong. De middenas van Atalante was, dankzij de goede set-ups van Irma, bijna niet te stoppen. Door een snelle wisseling van Carin voor Nancy en wat misverstanden kwam SAS even terug in de set, maar Atalante raakte nimmer in paniek. Marilot stond lekker cool aan de buitenkant haar punten mee te pakken en met veel service- en aanvalsdruk was met 25-16 ook set vier een prooi voor de thuisploeg.

Het seizoen starten met een 4-0 overwinning is altijd fijn, maar nog net iets fijner voor een jong en compleet nieuw team. Deze overwinning geeft de meiden veel vertrouwen voor de rest van het seizoen. Nu nog even hard trainen en alle nieuwe spelsystemen en opstellingen zullen nog vertrouwder gaan worden en het spel alleen nog maar makkelijker maken.

Aanstaande vrijdag speelt het team haar eerste uit wedstrijd om 20:00 uur tegen Oberon dames 2 in Weesp.

Bron: Nens