Scholentoernooi 2014

D2: niet lullen maar poetsen
30 september 2017

Afgelopen vrijdag speelde dames 2 haar tweede wedstrijd van het seizoen. Ditmaal was coach Sjaak Immerzeel van de partij en kon beschikken over de volledige selectie. Het door GT.Bunck gesponsorde team kwam fantastisch uit de startblokken, kende daarna wat lastige sets, maar herpakte zich prima en ging met de volle winst weg uit het druilerige Weesp.

De eerste set startte coach Immerzeel met Nadine Brockhoff op spelverdeling, Irma Schouten op diagonaal, Paula Passet en Ellen Marques op midden en tot slot Marilot Molewijk en Nancy Lijten op buiten. Atalante kwam zeer goed uit de startblokken dankzij een fantastische servicereeks van Ellen en Nancy. Binnen no-time was er een ruime voorsprong opgebouwd, die niet meer uit handen werd gegeven. Wel slopen er af en toe wat slordigheidjes en onwennigheidjes in, waardoor Oberon 2 meer punten kreeg dan strikt noodzakelijk. De eerste set was met 15-25 prooi voor de Vinkeveense meiden.

Set 2 werd gestart met een compleet nieuw achterveld: Carin van Kouwen op midden, Sayuri Iwasaki op buiten en Anne-Wil de Haan op de diagonaal. Dit was even wennen en daar maakte Oberon met een goede serviceserie goed gebruik van. Atalante kwam er niet echt aan te pas en maakte in deze fase veel onnodige fouten. Toch bleef de ploeg knokken en kwam terug in de set. Irma kwam even binnen de lijnen om de druk wat op te voeren en het spel te versnellen. Er kwam meer afwisseling en Atalante zat weer lekker in de set. Op de service van wederom Ellen werd het beslissende gat geslagen en met 22-25 was set twee ook voor Atalante.

Set 3 liet een compleet ander spelbeeld zien. Oberon had gemerkt dat er kansen lagen en bleef goed serveren, waardoor Atalante onder druk kwam te staan. Het kraakte aan alle kanten en Atalante kwam niet meer tot scoren. Toch werd een achterstand elke keer weer goedgemaakt, mede door stofzuiger Sayuri. Ook was de foutenlast, net als in de vorige wedstrijd, laag bij Atalante. Er werd niet gescoord, maar er werden ook weinig directe fouten gemaakt. Anne-Wil en Marilot zijn door mooie voorbeelden zijn. Aan het einde van de set liep het niet meer goed bij Atalante en Oberon scoorde er lustig op los. Met 23-16 achterstand kwam topserveerder Carin echter aan service. Ze serveerde Atalante helemaal terug in de set en bracht het team zelfs op setpoint. Die werd helaas niet verzilverd, waarna Oberon gelijk maakte. Nu was het wederom Carin die met een fraaie druik Atalante staande hield en de set werd binnen geharkt. Met 24-26 was de wedstrijd gewonnen.

De vierde set werd weer gestart in de basisopstelling. Atalante bleef wat slordig, maar Paula en Ellen werden op het midden gretiger. Door hun lengte en alertheid werd menig scherpe pass van Oberon direct afgestraft. De mooiste aanval van de wedstrijd werd ook in deze set gemaakt. Marilot leverde een bovenhandse pass perfect af bij verdeler Nadine, die op haar beurt de set-up panklaar achterover legde voor Irma en zij beukte de bal genadelos binnen. Hierna kon het niet meer stuk bij Atalante en met 21-25 ging ook de laatste set naar de Vinkeveense equipe. LetsGoYellow!!!

Na twee wedstrijd staat Atalante dit moment op een mooie eerste plek. Er valt echter nog genoeg winst te boeken voor dit jonge en gretige team. De pass moet zorgvuldiger, aan het net mag het spel nog netter en slimmer, maar de basis ligt er. Als er gestreden blijft worden als team is er geen vuiltje aan de lucht. Coach Sjaak Immerzeel gaat de komende week weer met de meiden aan de slag en dan wacht vrijdag thuis om 21:15 uur Spaarnestad D8, dat op dit moment op een derde plaats staat.

Bron: Nens