Scholentoernooi 2014

JB1 doet goede zaken
08 oktober 2017

Afgelopen vrijdag was de 1e thuiswedstrijd van JB1, dat als mix in de jongenscompetitie uitkomt, dat wordt een pittig seizoen. De uitwedstrijd tegen Harmelen werd met 0-4 verloren maar met het thuisvoordeel revanceerden zij zich tegen Maarssen!

JB1 is een klein team wat extra wisselspelers nodig heeft en daarom een beroep doet op invallers. Dit keer stonden Juna en Bobbi paraat om in te vallen.
Atalante begon solide en had inmiddels het nieuwe systeem goed onder controle. Tess en Isis pakten hun rol als setupper goed op, stonden direct klaar om de tweede bal op te zetten wat veel duidelijkheid geeft in het team. Zij wisten hun teammaatjes goed te bedienen met setups. Vito scoorde menigmaal met zijn aanval door het midden en Nathalie had met haar prikbal op de 3 meter het gat bij VC Maarssen gevonden. Wel bleef VC Maarssen aanhaken. Een aantal lange jongens aan het net scoorden ook de nodige punten, aangevuld door met een sterke service reeks. Het werd een spannende eindstrijd, waarbij Atalante het hoofd koel hield en net iets netter bleef spelen 25-23 winst!
In de tweede set kwamen invallers Juna en Bobbi ook in het spel. Het is altijd wel even aftasten met nieuwe spelers, maar naarmate de set vorderde kwam Atalante weer helemaal in het ritme. De kleine voorsprong van Maarssen werd teniet gedaan mede ook door een paar mooie aanvallen van Juna. Deze set werd met 25-22 gewonnen.
Het ritme zat er in de 3e set ook helemaal in. Zelfs een snoeiharde aanval werd door Isabel heel mooi gepareerd met een puike pass. De afstand was hier wat groter, 25-18.
In de laatste set werd een ietwat grieperige setupper Isis vervangen door Per. Een nieuwe positie voor Per, waaar hij en ook het team nog even aan moest wennen. VC Maarssen maakte hier mooi gebruik van en Atalante keek tegen een aardige achterstand aan. Maar de olie liep weer door het team heen en de trein ging weer draaien! Het was ook Per die deze set met een sterke service reeks de aansluiting behaalde. In een spannende eindstrijd was het dit keer VC Maarssen die de set nipt binnenhaalde, 23-25.
Een 3-1 overwinning. Het bewijs dat het mixed team echt zijn mannetje staat in deze jongenspoule!