Scholentoernooi 2014

D2 wint draak van wedstrijd
15 oktober 2017

Afgelopen donderdag speelde het door GT.Bunck gesponsorde tweede damesteam van de Vinkeveense volleybalvereniging Atalante een uitwedstrijd in Naarden tegen Keizer Otto Trivolley D3. Het getoonde volleybal was lang niet altijd even mooi om te zien, maar wel effectief. Om iets voor 23.30 uur stond er wederom een 0-4 overwinning op het bord.

De eerste set begon Atalante redelijk goed aan de wedstrijd. Het rallyspel was lang niet altijd mooi en goed, maar dankzij een goede servicedruk werd er al vroeg in de wedstrijd een zeer ruime voorsprong opgebouwd. In tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden lag de foutenlast bij Atalante ditmaal vrij hoog, maar gelukkig maakte de thuisploeg nog meer fouten. Atalante had tot de big points nog een voorsprong van dik tien punten, maar verzuimde om het af te maken. Gelukkig kwam het team op tijd bij zinnen en ging de overwinning alsnog met 16-25 naar Atalante.

De tweede set ging het behoorlijk gelijk op. Atalante speelde niet goed en maakte heel veel eigen fouten. Alles was het net niet. De servicepass lag nog redelijk, maar voor de rest was alles slordig. Er werd onvoldoende en traag verdedigd en dit leidde ertoe dat Keizer Otto beter in de set kwam en zelfs op een voorsprong kwam. Het was even billen knijpen, maar dankzij een wissel en doorzettingsvermogen ging set 2 toch ook naar Atalante (23-25).

Atalante wist dat het een tandje bij moest zetten en deed dit ook in set drie. Er werd scherper verdedigd en de foutenlast ging iets naar beneden. Nog steeds scoorde Keizer Otto Trivolley punten met fouten van Atalanter zijde, maar het was minder dan de set ervoor. Het was zeer hard werken en er moest soms wel vier keer aangevallen worden om tot scoren te komen, maar de volhouder wint en in dit geval was het wederom Atalante dat zegevierde. Met 18-25 was de derde set voor de geel/groenen.

Set vier werd er duidelijk orde op zaken gesteld. De klok had inmiddels de elf uur gepasseerd en het was hoog tijd een einde aan deze pot te maken. Dankzij een enorme serviceserie liep Atalante ver uit op de thuisploeg. Ook aanvallend ging het deze set stukken beter, waardoor de Vinkeveense equipe niet meer in de problemen kwam. Met 12-25 ging set naar Atalante en stond er wederom een 0-4 overwinning op het scorebord.

Dankzij deze overwinning en verlies van directe concurrent VCH D3 staat Atalante op dit moment bovenaan met 20 punten op vijf punten voorsprong op de nummer 2. Er moet echter nog heel wat gebeuren om deze positie te kunnen vasthouden. Het team moet stabieler gaan spelen en zal daar de komende trainingen hard aan gaan werken.
Dames 2 geniet komende week van de Herfstvakantie en speelt dan op vrijdag 27 oktober om 21:15 uur thuis tegen Gemini S D3. Dit Hilversumse team staat op dit moment op de derde plaats.

Bron: Nens