Vinkeveense plassen 2

Weer een fraaie zege voor H1
09 november 2017

Een week na de knappe zege tegen Protos, sloeg Atalante afgelopen vrijdag ook tegen Majella toe, 3-1. De Utrechtse ploeg had, met een wedstrijd minder, meer punten dan Atalante verzameld, maar was kansloos in Vinkeveen. Door deze 2e zege op rij staat Atalante nu stevig in het linker rijtje, al zijn de verschillende in de brede middenmoot in de promotieklasse klein.

Na een aarzelend begin liep de thuisploeg na 6-5 langzaam uit. Het aanvallend sterke Majella had geen antwoord op de servicedruk van Atalante en keek als snel tegen een 20-10 achterstand aan. De gasten mochten nog even terugkrabbelen, maar de eerste set ging met 25-16 naar Atalante.

Ook in de tweede set bleef Atalante attent. De Vinkeveense heren hadden steeds een voorsprong, maar konden anders dan in de eerste set geen afstand nemen. Een dubbele wissel pakte goed uit (18-13) en die voorsprong was ruim genoeg om zonder al te veel problemen ook de tweede set binnen te halen, 25-22.

In de derde set keek de thuisploeg al snel tegen een 2-6 achterstand aan. De scherpte was even weg en de Utrechtenaren kregen grip op de Vinkeveense service. Atalante herpakte zich wel, maar kon het gat in deze set niet meer dichten, 21-25.

Net als in de vorige wedstrijd liet Atalante zich na dit setverlies niet uit het veld slaan. De opening was weer sterk en een geweldig killblok van de sterk spelende Yorick brak de weerstand van Majella, 5-2. De gasten kwamen nog wel dichtbij, maar er nooit meer overheen. Met 25-23 won Atalante ook de vierde set en pakte daarmee een tweede fraaie 3-1 overwinning.

Heren 1 was eindelijk weer eens compleet en dat bleek zeer waardevol in deze wedstrijd. Een echte teamprestatie dus. Komende vrijdag wacht, in de derde thuiswedstrijd op rij, de nummer 3, Switch 2. Tegen de koplopers zal het voor Atalante vooral punten sprokkelen zijn. Maar in een oefendriekamp in de voorbereiding op de competitie speelde de Vinkeveense heren al een keer tegen deze ploeg en dat was toen een redelijk gelijk opgaande wedstrijd. Dus wie weet. Vast weer spektakel in de Boei, vrijdag 10 november om 21.15 uur.