D2 herstelt zich prima
26 november 2017

Afgelopen vrijdag stond er weer een thuiswedstrijd op het programma voor het tweede damesteam van V.V. Atalante. VCH D4, de nummer 9 van de competitie, kwam op bezoek in Vinkeveen. De thuisploeg kwam als een speer uit de startblokken, vergat in de tweede set de genadeklap uit te delen, maar herstelde zich heel knap en pakte de overwinning met 3-1.

Nieuwbakken coach Hettie Schockman kon deze wedstrijd geen volledig beroep doen op de geblesseerde Irma Schouten, maar de overige acht speelsters waren wel wedstrijdfit. De eerste set begon heel even wankel; het team had moeite op gang te komen. Dit werd echter met de servicebeurten van Carin van Kouwen, Nancy Lijten en Ellen Marques volledig omgedraaid. Anne-Wil de Haan en Marilot Molewijk maakten met hun slimme aanvallen veel punten en zo was het binnen no-time 1-0 voor Atalante (25-10).

De tweede set werd net zo voortvarend gestart. Libero Sayuri Iwasaki kwam er deze set ook lekker in en bracht de passes prima naar spelverdeelster Nadine Brockhof, die op haar beurt de aanvalsters mooi op maat bediende. Daarnaast liep de service ook nog steeds prima, maar toen het team bij de big points kwam, blokkeerde het volledig. Ineens lukte er helemaal niks meer; de service ging fout en op de service van de buitenaanvalster van VCH ging het helemaal mis. De pass liep niet meer, er werden verkeerde keuzes gemaakt bij de spelverdeling en tot slot maakten de aanvalsters onnodige fouten en/of speelden de bal te makkelijk over het net. VCH wist op gelijke hoogte te komen en haalde snel daarna de trekker over. Met 23-25 ging deze set naar de uitploeg.

De derde set is altijd een lastige en na het klapje van set twee was het even spannend hoe het team hierop zou reageren. Het team herstelde zich echter prima. Paula Passet stond deze set haar vrouwtje en pakte haar punten mee in haar service en blokkering. Wederom was het de service van Carin en Nancy waarop het grote verschil gemaakt werd en met 25-14 ging set drie weer naar Atalante.

De vierde set was het zaak om de boel af te maken. De set ging iets minder goed dan set een en drie, maar stukken beter dan set twee. Irma kwam binnen de lijnen voor Nadine en liet, ondanks haar blessure, haar waarde voor het team zien. Ze pakte met haar lange blok direct een paar punten en bracht de veel scorende Ellen goed in stelling. Ook Paula, die een moeilijke fase had in deze wedstrijd, wist toch nog lekker wat mooie punten te scoren. Eigenlijk was er deze set geen vuiltje aan de lucht en met 25-18 ging de winst in de wedstrijd wederom naar de thuisploeg.

Dankzij deze vier punten blijft Atalante nog steeds bovenaan staan. Aanstaande woensdag speelt het team om 19:15 uur in Hoofddorp tegen het derde team van VCH. Dit team staat op dit moment op een virtuele tweede plaats. Als Atalante deze wedstrijd weet te winnen, kan het winterkampioenschap de dames niet meer ontgaan. We gaan het meemaken….

Bron: Nens