D1…Ja, weer gewonnen
15 april 2007

Amsterdam - Afgelopen zaterdag 14 april hebben de dames 1 van Atalante, gesponsord door Krijn Verbruggen en Haaxman Lichtreclame weer een wedstrijd gewonnen. De woensdag ervoor had  het Atalante team nog een spannende bekerwedstrijd gespeeld. Deze wedstrijd zat nog een beetje in de benen en dat was wel duidelijk te zien aan het spel van de dames uit Vinkeveen. Desalniettemin ging Armixtos puntloos van het veld af.

In de eerste set zag het spel er erg sloom uit. Het was erg warm in de zaal en misschien heeft dat ook mee gespeeld, maar de pit waarmee we eerder die woensdag hadden gespeeld zat er niet in. Er werd veel fout geserveerd en de pass lag veel te ver van het net. Wanneer er dan eindelijk toch een mooie bal naar de aanvallers ging, hadden de aanvallers moeite om het punt af te maken. Zo kwamen de dames van Armixtos steeds verder voor te staan en ook dichterbij om de set te winnen. Na zoveel wedstrijden te hebben gewonnen gaven de dames van Atalante niet op en streden dapper verder. Aan het einde van de eerste set werd Nancy Schockman vervangen door Laura Kuijl. Zo’n verandering was een omschakeling voor de dames in het veld, maar zo wonnen ze alsnog de eerste set met 17-25.

Vastberaden om de tegenpartij minder punten te geven startten de dames van Atalante met de tweede set. Weer vochten de meiden meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander. Gelukkig konden ze zich deze set meer concentreren bij het serveren en werd er daarmee meer punten gemaakt. Ook werd er meer gebruik gemaakt van tactische ballen die aardig wat punten opleverden. De tegenstanders hadden dit helaas daarna snel in de gaten en konden daarna veel van deze ballen oppakken. Ook in de tweede set werd Nancy Schockman gewisseld voor Laura Kuijl. Dit had weer een goed gevolg, want de meiden wonnen de set met 16-25.

Met twee gewonnen sets was de spirit nog steeds niet echt op een toppunt. Misschien was een wissel het antwoord om nog een beetje plezier in het volleyballen te krijgen deze avond. Het maakt het spel misschien wat spannender dan normaal. In de derde set werd Nancy Schockman ingezet als diagonaal op de plaats van Irma Schouten. Laura Kuijl werd ingezet als spelverdeelster. Het spel werd er helaas niet spannender op en de spirit werd niet in het spel en net zo min aan de kant gevoeld. Maar zelfs met het spel wat er werd gespeeld, werd de set gewonnen met 17-25.

Nou, nu eindelijk de laatste set. Irma Schouten kwam terug binnen de lijnen, maar nu als buitenaanvalster en Nancy Schockman en Laura Kuijl bleven staan. De dames kregen wel zin in een verkoelend drankje na de wedstrijd en probeerden de set zo snel mogelijk uit te spelen. Het lukte de meiden helaas niet de set met een groter verschil te winnen, maar met 16-25 was de laatste setwinst en daarmee een 0-4 overwinning een feit.

Wilt u eens een spannender wedstrijd zien van Atalante dames 1 dan hier boven geschreven staat? De dames wel!!! Kom dus kijken naar onze laatste thuiswedstrijd op 20 april om 21:00 uur in de Boei te Vinkeveen. Er zal gespeeld worden tegen Zaanstad D3 en dat is aanleiding voor veel ploegen om vol aandacht deze wedstrijd te volgen. De uitslag van deze wedstrijd bepaalt namelijk wie er direct promoveert naar de regiodivisie. Grote kanshebber daarvoor is onder andere Zaanstad, die dames 1 dus op volle oorlogssterkte kan gaan verwachten. Voor dames 1 staat er niks meer op het spel, is natuurlijk al kampioen, maar wil wel erg graag haar laatste wedstrijd van het seizoen winnend afsluiten.

Bron: Marlieke