Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

D3 komt fantastisch de winterstop uit
04 februari 2018

Afgelopen vrijdag speelde het derde damesteam van Atalante tegen directe concurrent Forza Hoogland D6 uit Amersfoort. Er stond veel op het spel, want Atalante had de kans de rode lantaarn over te dragen aan thuisploeg Forza. Er moest daarvoor een gat van twee punten goed gemaakt worden.

Voor de winterstop liep het nog niet zo lekker bij het derde damesteam van de Vinkeveense club. Het team stond muurvast op de laatste plaats met slechts zes punten uit 11 wedstrijden. Alle reden dus om in de winter een tweeweeks trainingskamp op het overzonnige Ameland te beleggen. Tijdens dit trainingskamp werden niet alleen veel trainingsuren gemaakt, maar kwam het team ook nader tot elkaar door het ondernemen van verschillende activiteiten samen.

De eerste test na de winterstop was nummer 4 op de ranglijst Voleem D1. In het altijd bruisende Eemnes werd zeer goed aan de wedstrijd begonnen en ging de eerste set naar Atalante. De tweede ging nipt verloren, maar set drie en vier waren weer prooi voor de geel/groenen. Met vier punten in de zak keerde het team tevreden huiswaarts.

Twee weken later was de ultieme vuurproef. Switch Hooglanderveen D1, de koploper, kwam op bezoek in de eigen Boei. Met veel geweld en geschreeuw startte de wedstrijd en voor Atalante het door had, was set 1 gespeeld (12-25). Gelukkig had de thuisploeg goed het spel van Switch afgekeken en met een hoop servicegeweld en een torenhoog blok werd hun beste speelster uitgeschakeld en ging set 2 met 25-14 naar Atalante. Set 3 was een ware thriller die met 28-26 in het thuisvoordeel beslist werd, waarna set 4 vervolgens weer naar Switch ging. Het publiek kreeg waar voor zijn geld en iedereen stond op de banken. Helaas mocht het nét niet baten; Switch pakte een nipte 2-3 overwinning.

Dit gaf de burger echter moed en Atalante reisde vol zelfvertrouwen af naar Amersfoort. Op zaterdag om 17:00 uur moest het allemaal gebeuren.
De eerste set werd wat mat gestart; speelsters hadden honger en miste het heilige vuur. Gelukkig maakte Forza op het beslissende moment net iets meer fouten en ging set 1 met 23-25 naar Atalante.
In set 2 en 3 kende Atalante geen genade en werd er veelvuldig gescoord met de service en de aanval. Er werd daarnaast zeer knap verdedigd, waardoor Forza er geen moment aan te pas kwam.
In set 4 was het zaak de volle winst binnen te halen. Atalante verzaakte niet en mede dankzij een paar harde knallen op het eind ging de winst in de set én wedstrijd naar de Vinkeveense equipe.

Met vijf punten in de zak is Atalante na 14 wedstrijden eindelijk van de laatste plaats af en dat smaakt naar meer. De weg naar een behoud in de tweede klasse is nog lang, maar als dit goede spel zo doorgetrokken kan worden, dan is er nog van alles mogelijk.

Aanstaande vrijdag speelt het herboren team om 19:30 uur in de eigen Boei tegen directe concurrent Keizer Otto-Trivolley D2. Dit team staat een plaats hoger met zeven punten meer. Het is Atalante er dus alles aan gelegen om deze wedstrijd ook met 4-0 te winnen en zo een grote stap in de goede richting te maken.

Bron: Nens