Minidag 24-9-22

Spannende afsluitende minidag
15 april 2018

De minivolleybal competitie is zaterdag 14 april in Kudelstaart afgesloten met een finale dag. Er wordt door het jaar heen gestreden op 4 niveaus in diverse poules. Waarbij je steeds kan promoveren en degraderen. Dit is mogelijk tot en met maart. In de poule waar je dan terecht bent gekomen ga je als team strijden om een van de fel begeerde bekers. En het mooie is .. er zijn er ook 2 in Vinkeveen beland!!

Als eerste kwam Atalante Girlpower (Lynne, Renske, Michelle, Froukje en Tisa) ten tonele. Zij moesten het opnemen tegen twee teams uit Nieuw Vennep. Atalante speelde goed. Sterke service, mooie reddingen en zo nu en dan ook nog een smash of pushbal. Ze waren in beide partijen de sterkste, maar in beide wedstrijden was er een service reeks van de opponent die er voor zorgde dat beide partijen toch in een gelijk spel eindigden.
Als laatste tegen de sterkste opponent uit Haarlem, die in punten voor stond, want zij hadden wel van beide formaties uit Nieuw Vennep gewonnen. Mochten de meiden nog willen strijden voor de beker, moesten de meiden van hen winnen. En daar gingen ze voor, ondersteund door super enthousiaste coach Pim. Een spannende strijd de eerste set; welke vooral door de positieve instelling werd gewonnen! In de tweede set nog een schepje erboven: een overtuigende winst. De prijsuitreiking was spannend ... met een gunstiger saldo werd Atalante als Kampioen bestempeld van niveau 4 poule E!!

Daarna de Atalante Volleychamps. Het team met Shiwa, Jelwa, Carlijn, Rinske, Bente en Jort kwam uit in poule D van niveau 4. De eerste partij tegen Hoofddorp. Atalante heeft goed gestreden, mooie acties, maar moesten uiteindelijk toch de meerdere erkennen in deze opponent. Daarna tegen Velsen. Atalante was in deze partij lekker aan het spelen en wist hier solide naar een overtuigende winst te spelen. De laatste partij tegen Kudelstaart. Dit was nog even spannend, maar zij moesten toch de meerdere erkennen in de uiteindelijke kampioen. Een mooie derde plek voor deze Champs.

Zoals altijd als laatste de allerjongsten, Atalante Volleytoppers, met Jens, Niels, Yorell, Nefelli en Emma. Zij kwamen uit in niveau 2, in de hoogste poule. Eerste partij tegen 3 sterke jongens uit Hoofddorp. Een stroeve start, waarbij ze zich lieten overtroeven. In de tweede set kwamen ze beter in het spel met een spannende eindstrijd eindigde deze in een gelijk spel. Daarna tegen Ouderkerk. Hier was duidelijk Atalante de meer ervaren partij. Dit werd een riante winst waarbij veel extra punten gescoord werden door de bal eerst te spelen. Nu kwamen ze ook in dezelfde sitatie als Girlpower... als ze de laatste partij zouden winnen, was er nog kans op een beker. De start tegen Amstelveen verliep wat stroef, in lijn der verwachting, de concentratie daalt in de regel bij dit jonge team in de laatste wedstrijd. Maar ze kwamen toch in de partij en ook hier scoorde Atalante aardig wat extra punten door het spelen van de bal. De telling was niet helemaal zuiver, maar dat kreeg gelukkig op tijd aandacht en heel spannend werd de eerste set gewonnen met slechts 1 punt verschil. Daarna proefden de Toppers hun kansen en werd het een riante winst. Ook hier een spannende prijsuitreiking. En ook hier was Atalante de Kampioen, minder close want Hoofddorp had in de laatste partij punten laten liggen. Een mooie afsluiting van een mooi seizoen!