Minidag 24-9-22

D3 liet zich het kaas van de brood eten
22 april 2018

Na een klinkende 3-1 overwinning in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen en het veiligstellen van de tweede klasse plek, stond afgelopen vrijdag de laatste wedstrijd op het programma. Vrijdag moest er in de snikhete Prima Donna Kaas Arena gestreden worden tegen de nummer 2 van de competitie.

Atalante reisde slechts met zeven speelsters (en dus zonder wissels) af naar Huizen. De geblesseerde Agnes Nelis nam de coaching op zich.
In de warming-up werd al duidelijk dat het een zware wedstrijd zou worden. Het was niet alleen loeiheet in de sporthal, ook de tegenstander liet zien best een aardig mopje te kunnen volleyballen.
Het lukt Atalante de eerste set in het spoor van Huizen te blijven. De jonge tegenstander was weliswaar aanvallend en verdedigend sterker dan Atalante, maar dankzij goede services wist Atalante steeds punten terug te pakken. De gehele set ging het gelijk op, maar door een belangrijke foutservice en een verkeerde ingeschatte service ging de eerste set naar de thuisploeg.

De tweede set was Atalante het helemaal kwijt. Het duurde tot 17-2 tot Atalante eindelijk de service herpakte. Tot die tijd was het prijs schieten voor de dames van PDK Huizen. Was de pass eindelijk onder controle, dan werd het aan het net niet afgemaakt. Atalante herpakte zich aan het einde van de set nog een beetje, maar de set ging alsnog dik verloren (25-12).

De derde set was het tijd om orde op zaken te stellen. Helaas lukte dit Atalante maar deels. De coach van Huizen zette de tweede spelverdeelster in, waardoor het spel bij de thuisploeg iets onrustiger werd. Op een goede service van Atalante werd vervolgens een mooie voorsprong gepakt, maar deze werd niet vastgehouden. Op te veel vlakken liet Atalante zich het kaas van het brood eten en liet het vooral zelf veel te weinig zien. De pass was zeer onzorgvuldig, de set-ups kwamen niet aan en er werden ook nog eens veel fouten in de eigen aanval gemaakt. Al bij al te veel dus om het Huizen echt lastig te maken. Met 25-20 ging de derde set en daarmee ook de wedstrijd terecht naar de thuisploeg.

Atalante wilde zeker niet puntloos blijven in de laatste wedstrijd en dus werd er nog een keer gas gegeven. Wederom was het de service dat het verschil maakte. Atalante kreeg, door een aanpassing in de verdediging, meer grip op de ballen van Huizen en kon het zelf ook beter afmaken. Het jonge en talentvolle team was lastig te kraken, maar ook de Vinkeveense dames gaven nu weinig toe. Het bleef spannend tot het eind, maar de ervaring gaf dit keer de doorslag. Met 19-25 ging de laatste set van 2017-18 naar de Vinkeveense ploeg.

Door de overige uitslagen in de poule is Atalante uiteindelijk op een knappe negende plaats geëindigd en dus is het doel, veiligstellen van de tweede klasse plek, ruimschoots behaald.
Op naar volgend seizoen met hopelijk een veel betere start!

Bron: Nens