Scholentoernooi 2014

Atalante MB1 haalt titel binnen in slotwedstrijd
25 april 2018

Het volleybalseizoen 17/18 werd nog begonnen met 3 spelverdelers in een systeem met 2 spelverdelers en iedereen een vaste plaats in het veld. Maar dat diende plotseling aangepast te worden toen halverwege het seizoen 2 spelverdelers geblesseerd raakten. In no-time moesten de meiden het 1-5 systeem onder de knie krijgen. Maar alle nieuwigheden werden enorm snel door het team opgepakt.

De eerste seizoenhelft werd er al goed gepresteerd hetgeen resulteerde in een nette 2e plaats net achter de kampioen VV Amstelveen.

De 2e seizoenhelft leek op papier nog zwaarder te worden. De kampioen had besloten niet te promoveren en er zat ook nog een gedegradeerd team in dezelfde klasse met enorm veel lengte. Na een wat stroef begin van de 2e seizoenhelft met 2 gelijke spelen kwamen de dames echt op stoom rond de voorjaarsvakantie. Een tweetal dik verdiende overwinningen tegen de uiteindelijke nummer 2 Oradi/Omnia legde de basis voor het latere kampioenschap.

Uitgerekend tegen het team dat de eerste seizoenhelft kampioen was geworden kon de titel behaald worden. Dat was dan niet helemaal niet meer hetzelfde team als in de eerste helft, maar toch. Dat volleybal tegenwoordig wordt gewonnen achter de servicelijn werd in deze wedstrijd wel bewezen door beide teams. De ene service vloog nog harder en meer geplaatst over het net dan de ander. Toch bleek ook al gauw dat de vaste patronen er bij Atalante beter in zaten dan bij Amstelveen. Dat werd nog aangevuld met een stukje werklust en de absolute wil om te winnen.

Alleen in de tweede set kregen de meiden geen vat op de harde services van de tegenstander. Die set werd dan ook terecht verloren. Maar vooral de eerste en de derde set werden overtuigend gewonnen waarna ook nog de spannende laatste set met 26-24 werd binnen gesleept.

Ongeslagen kampioen! Een pracht resultaat van dit frisse en leergierige team.

Bron: George Kloprogge