Scholentoernooi 2014

Minidag 24-9-22

Puike start van de mini's op hoogste niveau!
23 september 2018

Afgelopen zaterdag 22 september is het wedstrijdseizoen voor de volleybal mini’s van Atalante weer begonnen. Deze dag zijn we met 2 teams gestart, beiden voor het eerst op het allerhoogste niveau, te weten niveau 6! Dit houdt in dat de 2e bal niet meer gevangen mag worden, maar onder- of bovenhands gespeeld moet worden.Ondanks de nog korte trainingstijd, deden beide teams dit uitstekend.

Om 14:00 uur mocht Atalante 1 van start gaan in de sporthal in IJmuiden. Door de afwezigheid van Tisa en Lisa zou dit team met zijn 3en starten. Lynne, Renske en Jort. Gelukkig kregen zij de 1e wedstrijd hulp van Shiwa en Jelwa, die daarna nog hun eigen wedstrijd moesten spelen.

In de 1e set tegen Haarlem 1 moesten ze even inkomen, maar trokken gelukkig snel weer bij naar een gelijke stand. Echter liet de tegenpartij dit niet toe en liep vervolgens hard uit. Deze set werd verloren. De 2e set begon Atalante 1 heel goed en gaven de winst niet meer weg, ondanks dat het wel nog even spannend werd. Bij de 2e wedstrijd kwam Alexandros het team te hulp. Met zijn 4-en gingen ze goed en fanatiek van start. Deze set werd ruim gewonnen. Helaas ging in de 2e set de concentratie wat achteruit en liep de service, die normaal gesproken zo goed is, even niet zo lekker! Deze set is dan ook verloren. Maar de 3e wedstrijd tegen Hoofddorp hebben ze alles op alles gezet en gewoon heel goed gespeeld. Beide sets zijn ruim gewonnen. Al met al een perfecte start op dit nieuwe niveau! Evenveel punten als de nr 1, maar die hadden net iets meer punten gescoord in de wedstrijden dus 2e plek.

Ook de Volleychamps mochten deze middag op niveau van 6 van start. Helaas kon Froukje niet aanwezig zijn, maar Rinske, Carlijn, Shiwa en Jelwa gingen met zijn 4en vol goede moed van start.

In de eerste set tegen Hoofddorp gingen ze gelijk op, helaas liep de tegenstander daarna snel uit. De Volleychamps kwamen nog goed terug, maar helaas net te laat om te kunnen winnen. De 2e set was een kopie van de 1e set.  Bij de 2e wedstrijd troffen ze een sterke tegenstander uit Haarlem. De 1e set was nog spannend. Ze hadden een gelijke stand van 12-12, maar opeens ging de tegenstander er vol tegen aan waardoor ze veel punten achter elkaar scoorden. De Volleychamps kwamen alweer nog goed terug. Met 3 punten verschil net aan verloren. De 2e set was de tegenstander gewoon te goed. Snel vergeten en op naar de 3e wedstrijd.
De meeste teams waren al klaar met spelen, waardoor het wat rustiger werd in de zaal. Dit leek voor de meiden een gunstig effect te hebben. De 1e set is nog wel verloren, maar de 2e set hebben ze met een ruime winst binnen weten te halen. Dus ondanks de eerdere verloren sets gingen de meiden met een goed gevoel naar huis door de mooie prestatie in de laatste set! Atalante kwam uit gedeeld 3e/4e plek, maar dit keer hadden de groen gele meer punten en dus een mooie 3e plaats!

Op naar de volgende minidag op 13 oktober in Haarlem en dan zullen ook de jongsten van de partij zijn!