D2 wint ook tweede uitwedstrijd overtuigend
01 oktober 2018

Afgelopen vrijdag stond de tweede wedstrijd van het seizoen op het programma. Dit keer tegen Smashing Velsen ’96 D1 in IJmuiden. Het spel was iets minder swingend dan de week ervoor, maar wederom wist Atalante met veel overtuiging en zonder al te veel moeite de volledige vijf punten mee naar Vinkeveen te nemen.

Het team miste dit keer maar liefst vier speelsters, vanwege vakantie, werk en blessures. Ook de coach ontbrak vanwege vakantie. Met een geblesseerde speelster als coach op de bank en twee invalsters van dames 3 begon Atalante ietwat wiebelig aan de wedstrijd. Er werd gespeeld op center court, waardoor er aan drie kanten van het veld heel veel ruimte was. Dit was even wennen, waardoor Atalante niet heel flitsend begon. Het was zeker niet slecht, maar er waren wat schoonheidsfoutjes. De Vinkeveense ploeg was echter duidelijk de bovenliggende partij en met 13-25 ging de eerste set naar Atalante.

De tweede set ontbrak het Atalante aan schwung. De tegenstander ging, met een nieuwe spelverdeelster binnen de lijnen, beter en sneller spelen en Atalante had soms wat moeite met het goed inschatten van in- en uitballen. Smashing Velsen bleef lang bij, maar ook deze set kwam Atalante nooit echt in de problemen. Met 18-25 pakten de Vinkeveense dames een 0-2 voorsprong.

De derde set liet Atalante geen spaan heel van Smashing Velsen. Deze set was de servicedruk optimaal en werd er rustig en gedegen gevolleybald. De combinatie spelverdeling / aanval liep geweldig en daardoor kon er aan het net lustig op los geslagen worden. Dankzij een snelle 7-25 overwinning in deze set was de winst in de wedstrijd veilig gesteld.

De vierde set liet de Vinkeveense equipe de touwtjes iets vieren, waardoor Smashing weer de kans kreeg in de wedstrijd te komen. Atalante speelde soms onnodig wat slordig, maar dat is op zich helemaal niet raar met allerlei nieuwe mensen op andere posities binnen de lijnen. Het team is nog in opbouw en dat was deze wedstrijd net even duidelijker te zien dan de vorige. Het basisniveau van Atalante lag echter veel hoger dan dat van Smashing en dus kwamen de dames in het geel/groen ook deze set geen enkele keer in de problemen. Met 15-25 ging de vierde set en de daarbij horende vijf punten naar Atalante.

Atalante heeft, samen met Spaarnestad D6, nog geen set verloren en staat door de ruime overwinningen fier aan kop in de tweede klasse.
Aanstaande vrijdag speelt het team haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Om 21:15 uur staat in de eigen Boei regiogenoot SAS ’70 D2 op het programma. Dit team staat op het moment van schrijven op de vijfde plaats.

Bron: Nens