D1 gaat ervoor!
03 oktober 2018

Op vrijdag 28 september was het dan zover; het kersverse dames 1 van Atalante mocht in de Boei aantreden voor haar eerste competitiewedstrijd. Het team wat zich tot doel heeft gesteld dit jaar kampioen te worden, speelde tegen de dames 1 van het Nieuw-Vennepse VHZ.

Met wat gespannen gezichten, maar vooral heel veel zin om de eerste wedstrijd te spelen, begon Atalante aan de eerste set. De pass kwam goed aan bij de spelverdelende Lisanne die op haar beurt de middens Ingeborg en Danielle uitstekend kon bereiken. Als snel bleek dat de dames van VHZ onvoldoende weerwoord konden bieden op het aanvallende salvo via het midden, resulterende in een 25-7 zege voor Atalante D1.

De tweede set begon wat onwennig voor Atalante. Hoewel er in dezelfde opstelling werd gestart, ging VHZ gelijk op in de score met Atalante. Persoonlijke fouten aan de kant van het thuisteam zorgden voor een achterstand van 9-12. Bovendien had VHZ zich na de eerste set herpakt, en maakte goed gebruik van de gaten die het Vinkeveense team open liet liggen. Halverwege de set begon Atalante harder terug te vechten en mede door een aantal acrobatische reddingen van Sayuri en scherpe aanvallen van Anne trok Atalante ook deze set naar zich toe met 25-17.

In de derde set had Atalante zichzelf weer gevonden. Ellen, die deze set in het veld was gekomen voor Danielle, wist op het midden punt na punt te scoren. Ook Jade uit de MA1 die was meegekomen om het team te versterken stond haar mannetje in het veld en wist met haar diagonale ballen de teller voor Atalante te laten lopen. Zonder veel problemen ging deze set naar Atalante met een eindstand van 25-9 op het scorebord.

De vierde set was een kopie van de derde set, met als uitblinker Maaike die haar aanvallende krachten op de passen-loper positie mocht laten zien. Dit gecombineerd met een goede service-serie van Suzan bracht Atalante ook de vierde set binnen; 25-8.

Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft. Het goede begin is in ieder geval afgeleverd, met een glansrijke overwinning en een prompte nummer 1 positie in de competitie. Atalante D1 gaat ervoor! Afgelopen dinsdag 2 oktober trad Atalante aan voor de derby’s der derby’s tegen Atalante D3. Deze wedstrijd werd met 4-0 gewonnen door Atalante D1.

Bron: Suzan