Scholentoernooi 2014

Kampioenschap stapje dichterbij
24 maart 2019

Zaterdag 23 maart toog de Vinkeveense meiden A equipe naar Hooglanderveen voor een treffen met hekkensluiter Switch. In de tweede helft van het seizoen komt de jonge talentvolle selectie van Frans Roos -na een 1e plek in deel 1- uit in de hoofdklasse.

Na verlies van de eerste wedstrijd herpakte het team zich mooi en verloor slechts 5 sets in verschillende opvolgende wedstrijden en klom op tot de huidige koppositie. Ondanks dat thuis 1 setje werd verloren van Switch had de Vinkeveense formatie aanvankelijk weinig moeite: de eerste set werd zeer vlot met 25-13 gewonnen.

In de tweede set werd het wat nonchalanter en slordiger aan Atalante zijde, te veel foutjes zorgden voor een achterstand, met name op de korte zachte aanvallen had de gastploeg meerdere malen geen antwoord. Na time-outs en wissels kwam de goede spirit weer terug, een van de topcombinaties was wel de perfecte pass, mooie sprong set-up en supersnelle harde aanval door het midden. Precisiewerk op alle fronten, erg mooi om te zien. En 25-23 winst.

Het derde en vierde bedrijf waren beter onder controle en werden met 25-17 en 25-16 gewonnen. Het team blijft een aantrekkelijke ontwikkeling ondergaan, met veel fraaie en krachtige 3-meter aanvallen, steeds beter blokkeerwerk, een zeer actieve alerte verdediging en bovenal een attractief samenspel van een prachtig op elkaar ingespeeld hecht team.

Met nog slechts 2 wedstrijden te gaan en een voorsprong van 7 punten op de nr 2 is er komende wedstrijd kans op kampioenschap bij winst van minimaal 3 sets. Tegenstander is middenmoter Keistad uit Amersfoort dat in de uitwedstrijd 1 set won en heel riant met 25-11. Vrijdag 29 maart om 19:30 speelt Atalante MA1 de een na laatste keer in deze samenstelling in de A-jeugd, komt dat zien in de Boei in Vinkeveen.