Mooie afsluitende minidag!
08 mei 2019

Zaterdag 11 mei vond de afsluitende minidag plaats in Vinkeveen. Een unieke situatie, want eigenlijk is de Boei met zijn 3 velden te klein. Maar door veel afmeldingen mocht deze laatste dag in de thuishal van Atalante plaatsvinden.

Meteen voor Atalante ook de mogelijkheid om een nieuwe jong team vast een keer te laten “proeven” aan deze wedstrijddagen. Kjeld, Eleana, Lisa, Hannah, Roos en Noa mochten hun kunsten laten zien. Zij kwamen als eerste Atalante team in actie, waarbij ze een dubbele competitie speelden tegen een team uit Nieuw Vennep en een team uit Amstelveen. Het begin was even wennen. De opponenten speelden al langer competitie en waren meer ervaren met het spelletje. Wel werd er boven verwachting gegooid en gevangen door Atalante.
De eerste partijen gingen verloren, maar de tweede wedstrijd tegen deze teams ging al veel beter. De eerste partij was nu een gelijk spel. Mede ook door slimme plaatsballen van onder andere Kjeld. De laatste afsluitende partij tegen Martinus wisten ze zelfs te winnen!! Een hele mooie prestatie van dit hele jonge team! Ze zijn 2e geeindigd!

Daarna de Volleychamps met Rinske, Carlijn, Shiwa, Jelwa en Froukje eninvaller Cato. Zij hadden even een stroeve start tegen het team uit Velsen. Eerste set ruim verloren. Tweede set kwamen ze wel op stoom, helaas net op 1 punt verloren. Daarna tegen het andere team uit Velsen. Atalante zat vanaf het begin aan goed in de wedstrijd. De sets waren spannend, de meiden hielden het hoofd koel en wisten beide set te winnen. De laatste partij was de sterkste tegenstander (de uiteindelijk winnaar). Atalante heeft de eerste set heel mooi gewonnen. In de tweede set had Atalante niet een goed antwoord op een sterke serve serie en keken vrij snel tegen een ruime achterstand aan, die ze niet meer goed konden maken. Een mooie 3e plek.

Ondertussen waren ook de Volleytoppers met Yorell, Niels, Jens en Lilli begonnen op veld 3. Ook hier even een moeizame start, maar na verlies eerste set hebben zij zich keurig herpakt en wonnen de tweede set. Daarna tegen VVO uit Ouderkerk. Deze opponent was niet zozeer sterker dan Atalante, maar speelden die partij iets meer geconcentreerd dan Atalante, waardoor de toppers deze wedstrijd aan VVO moesten laten. De laatste partij tegen Uithoorn begon wat rommelig. Eerste set ruim verloren. In de 2e set was de concentratie een stuk beter, die eindigde netjes in een gelijk spel. Het team is 4e geworden.

Als laatste Teampower met Lynne, Renske, Tisa, Lisa en Jort. Door de afmeldingen en hun goede spel van de vorige toernooien waren ze twee poules omhoog gezet. Het waren ook zeker deze dag pittige opponenten. Maar het team heeft zich goed geweerd! Elke partij heel wat punten binnen gehaald, maar steeds niet voldoende voor de setwinst. Zij zijn uiteindelijk 4e geworden.

Met deze Vinkeveense minidag is de competitie voor de allerjongsten afgesloten.