Eerste winst voor D4
20 september 2019

De nieuw gevormde formatie dames 4 van volleybalclub Atalante speelde op 20 september zijn eerste wedstrijd, uit tegen VHZ in Nieuw Vennep. Dit ging niet onverdienstelijk voor dit team met 12 oud-leden en jofele toernooispelers, zij hebben een overtuigende 4-0 winst naar Vinkeveen meegenomen.

Voorafgaand aan de wedstrijd veel appjes in de nieuwe dames 4 app. Het contactmedium, daar het team niet traint en elkaar als team alleen nog maar 1x tijdens een leuke schildersworkshop hebben gesproken. Apps over en weer: “Zijn er wel spelerskaarten?” ”Heeft iemand nog gympen over?” ”Heeft iedereen een groen broekje en .. past die nog?” ”Anders toch maar allemaal een zwarte?” ”Coach Hetty?” ”Wie gaan er eigenlijk allemaal mee?” ”Heeft iemand nagedacht over een opstelling?” En erna nog wat huiswerk over posities. Tussendoor ook nog twee jarigen gefeliciteerd. In het kort dus al veel voorpret / gezelligheid gehad, een voorbode voor een leuk en gezellig seizoen!

De app ging in de auto naar Nieuw Vennep gezellig verder maar dan 'face to face'. Die avond bestond het team uit Nancy, Marlieke, Bea, Wendy, Joke, Carin, Inge en coach Hetty . In de zaal werden de team leden wat meer geconcentreerd. Even goed warmspelen ivm sommige oude blessures, maar ook om weer het gevoel krijgen met het volleybal spelletje wat voor sommige wel wat lang geleden was.

In de eerste set de jongste van het stel, Wendy, aan de kant om de posities te bekijken (het huiswerk..). Bea en Inge op de buiten. Joke, set-upper, had al even geoefend met dames 3 op het set-uppen wat ze in haar jonge jaren ooit nog had gedaan. Marlieke in de diagonaal. Carin en Nancy op het midden. Nieuwe positie voor Nancy, maar die past overal.
Het was al snel duidelijk dat de dames-4-serve een sterk wapen is bij Atalante. VHZ had veel moeite met het onder controle krijgen van de harde serve. Vrij simpel liep de Vinkeveense equipe weg bij de opponent en kon in alle rust het spelletje in eigen het veld opbouwen en wat aan de medespelers wennen. Binnen korte tijd stond er een 11-25 op het scorebord.

De tweede en derde set verliepen nagenoeg gelijk. Mooie serve series van onder andere Marlieke die ook verdedigend en aanvallend haar mannetje stond. Joke die lekker de ballen verdeelden onder de aanvallers. Bea, Inge en Wendy die hun puntjes pakten op de buitenkant en Nancy en Ca3 als solide krachten op het midden. Deze sets ook overtuigend gewonnen met 10-25 en 13-25.

De laatste set verliep wat rommelig. Solide kracht Nancy eruit en Inge op – niet haar standaard plek - het midden. Wat meer foutjes en VHZ nam de voorsprong. Maar het team deed het ook een beetje voor coach Hetty die tot dan toe weinig te doen had. Twee time-outs en Nancy erin voor de “finishing touch” waardoor ook de laatste set, zij het nipt - 23-25, gewonnen werd.
Een mooie 4-0 winst! Dit moest gevierd worden tezamen met Nancy haar verjaardag. Na het alom bekende verjaardagslied een lekkere ganache cake soldaat gemaakt! Op de terugweg weer op de app.. om de overige team leden op de hoogte te stellen van de mooie overwining! Nog even toosten in de Boei op de overwinning met de thuis spelende teams die het ook prima hebben gedaan. Dit smaakt naar meer en kijken uit naar de volgende wedstrijd 27 september thuis om half 8! En dan weer in een ietwat andere formatie.