Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Dames 4 in lijn
28 september 2019

Het nieuwe dames 4, met de 12 oud-leden en jofele toernooispelers, zet de overwinningslijn door. Zij speelden op 27 september thuis de tweede wedstrijd tegen VV Jonas uit Beverwijk en wisten ook hier weer de overtuigende lijn, 4-0 winst, te boeken.

Voorafgaand aan de wedstrijd natuurlijk weer veel appjes. Het contactmedium van D4 stond dit keer in de lijn van trakteren (waar de dames ook niet druk mee kunnen zijn). De in september jarige Carin zou trakteren in navolging van de ook in september jarige Nancy. Helaas paste het voor Ca3 niet deze vrijdagavond, wordt volgende week. Maar na veel apps zal het toch januari worden, want zo bleek - is bijna het hele team in de komende weken jarig.. Misschien volgende keer handiger om meer lijn te houden bij het samenstellen van het team?

Deze thuiswedstrijd bestond het team uit Nancy, Marlieke, Bea, Wendy, Joke, Irma, Carin, Patricia en natuurlijk coach Hetty. Inge moest afhaken vanwege een onwelwillend stukje kraakbeen. Maar gelukkig had Carin een oppas en Irma permissie van haar werkgever om toch mee te doen, dus weer 8 spelers op de been gekregen.

Nieuwe ‘toernooispeler’ Patricia eerste set even op de bank, ook daar weer even terugkomend op de app met het ‘huiswerk’, de posities van diagonaal en set-upper bekijkend samen met Joke. Irma, die ondanks het Pijlstaart feestje er toch was, starte als setupper. VV Jonas bood duidelijk meer tegenstand dan VHZ de week ervoor. Een jongere opponent, met meer slag/serve kracht. Dus ook voor de vinkeveense dames een stapje erbij! Maar het liep lekker. Irma kon de aanvallers goed bedienen met daarbij voor buitenaanvaller Wendy een 100% score! Lekkere serveer partijen van Bea die in het veld ook goed haar mannetje stond. Het kwartje in opstelling en positie spel begint voor moeder en dochter ook steeds verder te rollen (nog net niet gevallen). Aangevuld met de weer lekker ballende Marlieke en solide krachten Carin en Nancy won Atalante overtuigend met 25-10.

In de tweede set maakte Patricia haar debuut binnen de lijnen op de diagnonaal. Even wennen aan al het positie spel, maar zij draaide lekker mee in het bijna geoliede team met een aantal mooi geplaaste ballen. Joke kwam er ook lekker in op haar vertrouwde midden positie met mooie cross geslagen aanvallen. Net als Nancy die zich ook helemaal ontpopt op het midden. Deze set de lijn doorgezet van set 1, 25-11. De derde set weinig nieuws, eender beeld met exact dezelfde stand.

Alleen in set 4 werd de lijn op een vreemde manier onderbroken... Sinds dit seizoen spelen we in Vinkeveen op een nieuwe vloer. Een hele mooie grijs-blauwe vloer met demping waar we allemaal super blij mee zijn, maar wel met heel veel lijnen. Marlieke kreeg een set-up van Patricia, had een mooie smash in gedachten, maar kwam in botsing met een lijn en kwam ten val. Het team heeft nog wel alle lijnen nagelopen, maar omdat de bewuste lijn niet gevonden werd weer in lijn van het eerder getoonde spel verder gespeeld.

Toernooispeler Patricia, deze set de setupper, moest wel even wennen aan de 5-1 opstelling in plaats van de voor haar bekende mid-voor setupperspositie. Maar met wat sturing en soms even wat over laten nemen lukte het allemaal wel. De opponent uit Beverwijk kwam deze set wel wat dichterbij (in lijn met de 4e set vorige week) waar Hetty dankbaar gebruik van maakte om time-outs aan te vragen en haar adviezen te delen. Haar advies werd zeker niet in de wind geslagen, de vierde set werd met 25-18 afgesloten. De tweede 4-0 overwinning wat de dames een koppositie oplevert in de 3e klasse. Komende vrijdag speelt het team wederom thuis in een onderling duel tegen dames 3 om 21.15.