Scholentoernooi 2014

Snelle partij en door..
09 november 2019

De vijfde wedstrijd. Het gezellige, creatief, samengeraapt, niet trainend, verjaardag vierend team wint wederom, ditmaal was de hekkesluiter het ingredient. Een weinig inspirerende partij voor het team , een snelle 4-0, deste leuker om snel met het team naar de opening van “De Vink” te gaan van de vriend van teamy Wendy.

Zoals eerder ook al benoemd blijft het altijd weer spannend of een volledig team op de been te krijgen is. Blessures van Marlieke en Mo gaan de goede kant op, maar nog niet inzetbaar. Voor Annemarie is de vrijdagavond altijd haar creatieve schildersavond en Wendy moest haar levensgezel helpen bij de opening van De Vink. Uiteindelijk 7 spelers op de been en het was dus weer gelukt.
Al in de eerste set was het niveau verschil duidelijk. De opponent had moeite met de serve en wat wel goed terug kwam werd gretig opgevangen door de Vinkeveense equipe en afgemaakt. Binnen 20 minuten stond er een 25-8 voor Atalante.
Het tweede bedrijf verliep wat rommeliger. Rommelig waren de noodballen die werden gespeeld met nagel, elleboog, bips, borst en voet. Een enkele rommelige bal ging toch nog verrassend over het net. Centrale speler deze wedstrijd, Irma, wist de rust te behouden en nam het team aan de hand om samen de bal erover te spelen. Het team kwam weer enigzins in het spel en wist de set alsnog met overtuigende cijfers te winnen 25-10.
Daarna zakte de tegenstander iets verder weg. Hoewel een aantal opponenten het nog wel probeerden had een van de tegenspelers het speltechnisch opgegeven en probeerde met een minder positieve gelaatsuitdrukking Atalante uit het spel te krijgen. Annike, onze stennismaker, probeerde nog iets te zeggen door het net heen, maar dat kwam haar wel even op 'geen handdruk' te staan na de wedstrijd.
Kortom het was duidelijk dat de Vinkeveners deze partij het beste zo snel mogelijk zouden moeten beëindigen. De dames gebruikten hun sterke serves wapen - en Irma - om het allemaal zo spoedig mogelijk te ronden. Het werd 25-6 en 25-5.
Snel douchen en op naar De Vink om te toosten op Ruben en Chris voor hun GRAND OPENING! Het voorheen club Roekz was supermooi opgeknapt en omgetoverd tot party centrum de Vink. Ruben en Chris gefeliciteerd met deze mooie opening! Het was erg gezellig, zeker aan te bevelen voor onze leden! Schijnt zelfs een familielid van D4 al geboekt te hebben!
Omdat we niet aan een teamfoto toegekomen waren in de Boei, dan maar in locatie de Vink met feestbeest Wendy in de schijnwerper. Na gezellig geborreld, gekletst en gedanst te hebben gingen de meeste teamleden weer huiswaarts, muv Carin, Annike en Annemarie. Daar kregen we nog een foto door van in de late uurtjes..? Het communicatie medium maakte zaterdag overuren. Hoe dan ook Annemarie stond de volgende dag wel weer fris en fruitig klaar om met haar jarige nichtje - en mini - Nefelli een creatieve workshop te doen, iets moois met verfdruppels in water.
Maar nu weer terug naar Atalante D4. Ze staan nog strakker bovenaan, hebben een mooi programma in het vizier. De komende wedstrijden spelen ze tegen de nr 4, 3 en 2 van de ranking; waarbij komende woensdag in Haarlem om 21.00. En daar kijken ze – muv de tijd - zeker naar uit, na deze minder enerverende partij!
Nog even de felicitaties naar dames 3, zij speelden na ons en behaalde een puike 4-0 overwinning tegen de numero 2 uit onze poule!