Vinkeveense plassen 2

Vernieuwd Atalante Heren 1 weet weer wat winnen is.
11 november 2019

Zonder de geblesseerde sterspeler Leroy Kuiper, maar onder de bezielende leiding van trainer coach Irma Schouten startte de Vinkeveense ploeg tegen Allvo Heren 2. De mannen van Heren 1 kwamen fantastisch uit de startblokken. Een ontketende Yorick van Schie bracht de Vinkeveeners binnen no time op een voorsprong van 3-0 in sets. Al denkend aan het wel verdiende biertje aan de bar waren de mannen van 1 niet helemaal scherp in de laatste set. Toch werd de eerste 4-0 van het seizoen over de streep getrokken.

Met een grote dosis zelfvertrouwen reisde Loyals Atalante Heren 1 naar Hoofddorp om het op te nemen tegen het eerst team van VCH. De mannen van Atalante begonnen furieus, maar kregen het niet voor elkaar om zes set points te verzilveren in de eerste set. De tweede set werd wel gewonnen, maar hier konden de mannen in set 3 en 4 geen vervolg aan geven. Lang treuren was er niet bij want in dezelfde week moesten de mannen naar Amsterdam om aan te treden tegen Amsterdam H5. Amsterdam heren 5 werd verslagen met 2-3 door een sterk optreden van invaller Rick de Groot. De supersub van de Atalante liet zijn waarde weer zien.

Na de wedstrijd in Hoofddorp ging er geen wedstrijd meer verloren. De mannen van de Spuyt heren 1 werden met 3-1 teruggestuurd naar Amsterdam. Erik Verbruggen leidde zijn verdediging als een echt veldheer, waar door de spelverdelers Jeroen Molenaar en Regi Pothuizen hun aanvallers goed konden bedienen. Een week later stond op 19 oktober de wedstrijd tegen Armixtos H1 in Amsterdam op het programma. Atalante startte waanzinnig sterk en walste in de eerste twee sets over Armixtos heen. Set 3 en 4 gingen daarna wat onverwacht naar de Amsterdammers. Set vijf ging aan de hand van de grote man Bas van der Lubbe toch naar een veerkrachtig Atalante Heren 1. Het eerste blok wedstrijden werd afgesloten met wederom een potje in Amsterdam tegen Amsterdam H4. De Vinkeveeners namen door een aantal mokerslagen van middenaanvaller Ruben Nap al snel de overhand in de wedstrijd. Vlijmscherpe opslagen zorgden voor een onbezorgde middag en de derde plek in de competitie. Na de degradatie van vorig jaar weet Atalante Heren 1 weer wat winnen is.

Atalante Heren 1 speelt op 15 november a.s. om 21.15u in de Boei in Vinkeveen de kraker tegen nummer 2 Albatros.

Bron: Regi