Scholentoernooi 2014

Creatieve opstelling, zwart shirt en setverlies
16 november 2019

Na een weinig inspirerende vrijdagavond, stond er woensdag een interessante partij op het programma. Ditmaal het andere team van Spaarnestad welke bovenin mee draait. Het werd een partij met veel creatieve opstellingen, een zwart shirt en het eerste setverlies.

Dat deze opponent op scherp stond was duidelijk aan een vooraf gestuurd mailtje. Anouk was ingevuld op het formulier en hoort niet bij dames 4 maar bij dames 1. Nu is zij jeugdspeler en mag zij bij D4 invallen. Nancy is de verkeerdste niet en heeft het in een net mailtje even uitgelegd.

Dit keer kreeg dames 4 slechts 6 van de 12 spelers op de been; Annemarie, Annike, Bea, Irma, Wendy en Patricia. Nancy zou meegaan maar had bezoek van een virus in huize Lijten. Gelukkig dus dat buitenaanvaller Anouk mee kon voor de midden positie. Daarna volgde nog een autochallenge in de app, 3 auto’s of toch niet. Het bracht veel app-verkeer, uiteindelijk 2 auto’s, waarvan een auto rechtstreeks en een auto via een creatieve (om)weg, maar gelukkig net op tijd..

En dan staat het team daar in de zaal, maar met een libero speler? Zes gele shirts en een zwart shirt.. Irma had alleen een zwart inspeelshirt met “Nens dating service” bij zich. Na wat leedvermaak kreeg zij permissie om toch als “niet libero” mee te doen. Want haar naam stond ook op het shirt, dus kon men er wel vanuit gaan dat het daarwerkelijk Irma uit dames 4 betrof..

Dat het een sterke en fanatieke opponent was bleek ook wel in de wedstrijd. Meteen van het begin af aan een heuse wedstrijd waarbij de punten over en weer gingen. Annemarie moest wat meer lopen, maar kon de aanvallers goed bedienen. Veel lekkere aanvallen van Wendy en Bea op de buitenkant, Annike en Anouk waren goed bezig op het midden alswel Irma - in zwart shirt- op de diagnonaal. Het end verliep iets rommeliger door creatief doordraaien bij Atalante. Gelukkig lette de scheidsrechter daar niet op, maar daardoor was de vinkeveense equipe wat zoekende en miste het de puntjes op de i. Het eerste set verlies voor dames 4.

In het tweede bedrijf Patrica erin en Wendy even wisselspeler. Het bleef een fanatieke partij totdat halverwege de set een van haarlemse speelsters een gelijksoortige blessure opliep als Monique. Dit brak het spel van Spaarnestad en liep de Vinkeveense formatie eenvoudig uit naar de set winst. Ook in de derde set was de opponent geen schim van wat het daarvoor was en werd het zelfs 8 – 25.

De laatste set leek dezelfde kant op te gaan. Toch kreeg de “OVRA” coach in de laatste set weer wat meer vuur in het Haarlemse team. En probeerde verbaal enkele Atalante spelers uit het spel te krijgen. De riante voorsprong die Atalante had opgebouwd begon te af te kavelen.. waarbij de Vinkeveners wederom creatief waren doorgedraaid en even zoekende waren naar de juiste plek. Coach Hetty bracht middels een time out iedereen weer in positie en trokken de dames deze set alsnog naar zich toe met 20-25. Ditmaal een 1-3 winst voor het vierde team, nog wel strak bovenaan.