Minidag 24-9-22

Invallende mini's spelen een leuke wedstrijd bij MC1
17 november 2019

De eerste set zijn we begonnen met Froukje in de opstelling. Samen met Jack, Tisa, Lynne, Renske en Durmana.

Het was allemaal best nog even wennen voor onze ‘mini’ Froukje. En natuurlijk ook voor de spelers van MC1, maar ze gingen goed van start. Lynne serveerde netjes en scoorde door middel van mooie blokkeringen 3 punten. Jack was weer ijzersterk in zijn opslag, waaronder een ACE! En met het vissen van de ballen. Met hulp van Tisa en Renske maakte hij ook 3 mooie punten. Durmana was alert aan het net en heeft daarmee Scarabee een aantal keren verrast!
Helaas hebben we deze set wel verloren met 13-25.

De tweede set mocht Fleur het proberen! Ook voor haar was alles nieuw. En ook zij deed het zeker niet verkeerd! We hebben hard gevochten en ook een tijdje voor gestaan, maar het mocht helaas niet baten. Bij een stand van 16-10 kwam Scarabee met een zeer sterke serviceserie en die gaven ze niet meer weg. Deze set helaas ook verloren met 16-25. Maar ondanks dat we de set niet binnen hebben gehaald is dit zeker geen slecht resultaat.

Bij de derde set kwam Froukje weer in de plaats voor Fleur. Ondanks dat we hebben mogen genieten van een aantal hele spectaculaire reddingen van Renske en waarbij Durmana nog een harde klap gaf op de bal bij de aanval met een direct punt als resultaat, maakte Scarabee ons het wederom met de opslag iets te moeilijk. Ook deze set ging verloren met 16-25. Geen slecht resultaat!

Nu moest het gebeuren. De laatste set! Deze wilden we heel graag binnen halen. Met een voorsprong van 5 punten leek dat ook te gaan lukken. Maar helaas, Jack sloeg tegen een bal en blesseerde zich daarbij. Vervelend en ook erg jammer. Want hierdoor moest er een en ander gewijzigd worden in de opstelling. Het werd hierdoor wat onrustig en we mistte ook de mooie acties van Jack. Uiteraard vochten we gewoon door, maar kregen de bal helaas niet meer bij Scarabee op de grond. Wederom serveerden zij heel goed en kregen wij daar geen grip op. De set ging verloren met 14-25.

Al met al ben ik zeer trots op de meiden en heer! En ik was blij om te zien dat iedereen probeerde mee te coachen. Onze mini’s hebben het echt super gedaan. Zij zouden de dag er na, op zaterdag 16 november, weer op hun eigen minidag mogen volleyballen. En gelukkig ook met de zachtere ballen, want die ballen van MC waren toch wel erg hard!

Op naar de volgende wedstrijd op zaterdag 23 november in Utrecht!
Ik heb er zin in. Dan ook een nieuwe teamfoto! Want dan zijn we wel weer compleet!

Met sportieve groet,
Coach Pim