Vinkeveense plassen 2

Heren 2 grijpt de overwinning
30 november 2019

TimRickBlock

Vrijdag 29 november moest Heren 2 aantreden tegen directe concurrent Forza Hoogland HS3 (twee punten minder, met 1 wedstrijd minder). Alle reden dus om voor de overwinning te gaan.

Johan ontbrak op het midden, maar gelukkig was Tim weer precies terug van een blessure en met Peter uit Heren 3 als reserve-in-nood op de bank, konden de heren in hun vertrouwde opstelling aan de wedstrijd beginnen. Forza was met 11 man komen opdagen, net als bij onze heren een combinatie van jongere en meer geroutineerde spelers, dus dat beloofde een leuke wedstrijd te worden.
De eerste set gingen beide teams tot een stand van 10-13 redelijk gelijk op, maar door middel van een tussensprintje met snelle en harde aanvallen wist Forza de voorsprong uit te breiden naar 10-19 en wisten ze uiteindelijke de eerste set met 16-25 te pakken.
De tweede set lieten onze heren gelukkig de kopjes niet hangen en met goede moed, een sterker blok en sterkere aanval ging de eerste helft van de set wederom gelijk op. Met dat verschil dat deze keer onze heren een tussenprint wisten te nemen. Forza begon wat zenuwachtig te worden, wisselde hun jonge spelverdeler, maar dat mocht niet baten want met 25-18 wist Atalante de set netjes naar zich toe te trekken. Op naar de winst!
De derde set ging Forza wat schuiven in de opstelling en stonden onze heren tegenover een wat geroutineerder team. Dit resulteerde in wat gevarieerder spel van Forza en uiteindelijk werd de set een kopie van de eerste: lang gingen de twee teams gelijk op, maar uiteindelijk liep Forza weg met een 17-25 overwinning.
Vol goede moed, overtuigd dat er nog een overwinning in zou zitten, werd door Heren 2 begonnen aan de vierde set. Misschien al overtuigd van hun eigen overwinning, maar ook verrast door enkele scorende smashes van spelverdeler Rick, werd Forza echter al snel met een 11-06 achterstand geconfronteerd. Echter leek de concentratie wat te verslappen en o.a. door een drietal directe fouten op de eerste serve, wist Forza sterk terug te komen naar 13-11. De set eindigde als een echte nagelbijter, Forza pakte op een stand van 23-21 de service terug maar Atalante deed hetzelfde bij 23-23 en wist de set met 25-23 te winnen!
Alles zou dus afhangen van de vijfde en beslissende set. Forza had met zijn 11 man genoeg vers bloed aan de kant staan, maar onze mannen stonden allemaal al anderhalf uur in het veld. Of het daar aan lag is niet helemaal duidelijk, maar toch stonden onze heren al snel met 0-7 achter in deze korte set. Normaal gesproken een redelijk uitzichtloze stand, maar met solide spel en misschien wat overmoed van Forza wisten onze heren deze 0-7 achterstand om te buigen naar een 8-7 voorsprong bij het wisselen van kant!! Terug aan de kant van het veld waar Atalante de eerste en derde set hadden verloren (bijgeloof?) ging het weer gelijk op, maar toch hielden onze heren steeds een kleine voorsprong om uiteindelijk met 15-12 de vijfde set én de wedstrijd naar zich toe te trekken.
Al met al een zeer leuke wedstrijd tussen tweede aan elkaar gewaagde, sportieve teams, maar waarin Atalante Heren 2 uiteindelijk met 3 hard verdiende en broodnodige punten richting de kantine konden vertrekken. Op naar de volgende overwinning!