Vinkeveense plassen 2

VCH DS 5 - Dames 2
02 december 2019

Woensdag 27 november, Hoofddorp

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zo ver, Dames 2 heeft voor het eerst dit seizoen een wedstrijd gewonnen! Een goede reden om eens een stukje te schrijven voor op de website.

Het was niet alleen de eerste wedstrijd die wij wonnen maar ook de eerste wedstrijd dit seizoen dat wij als team compleet waren. Ik denk dat wij hierom de winst binnenhaalden!

Robert, de trainer en coach, wilde met ‘de sterkste spelers’ beginnen, aangezien de kans groot was dat wij deze wedstrijd zouden winnen. In de opstelling stonden; Tineke, Marjan, Jet, Nathalie, Femke en Isa. Langs de kant stonden Lieke, Malou, Zoë en ik (Denise), de huidige spelers van Dames 3. Blijkbaar had hij geen vertrouwen in zijn dames die hij al een jaar langer training gaf, haha!

De keus voor de opstelling bleek een hele goede! De eerste set werd gemakkelijk gewonnen met 10-25. De dames in het veld gaven alles wat zij in zich hadden en langs de kant schreeuwden wij onze longen uit ons lijf! De tweede set werd het ons een stukje lastiger gemaakt. Aan het einde werd het zelfs nog onwijs spannend! We wisten net aan de set te winnen met 24-26.

Ook in de derde set bleef het ‘dream team’ nog even staan; we dachten ‘never change a winning team’, de punten kunnen we namelijk goed gebruiken! Uiteindelijk werd de stand 21-25; zo was onze eerste gewonnen wedstrijd een feit! Dit was ook het keerpunt dat de dames aan de kant het veld in mochten, de winst was immers toch al binnen. Wel voelden wij wel een enorme druk op onze schouders, want we konden de laatste set niet gaan verliezen! Wij (de dames langs de zijlijn) hadden iets te bewijzen!

In de vierde set moesten we nog een beetje warm worden en stonden we op een moment zelfs enkele punten achter. Gelukkig wisten wij ons te herpakken en werd ook de laatste set gewonnen met 19-25!

Al met al was het een prachtige wedstrijd waar een hele positieve sfeer hing. Er werd heerlijk geserveerd, gesmasht en gecommuniceerd! Jet werd bekroond tot speelster van de wedstrijd, maar eigenlijk deed iedereen enorm zijn best! Hopelijk wordt aankomende vrijdag weer zo een mooie wedstrijd!

Met een sportieve groet (ook al lig in nu op de bank) van Denise!

Bron: Denise