Scholentoernooi 2014

Progressie bij de Atalante teams op minidag nummer 5.
15 december 2019

De eerste wedstrijd werd er gespeeld tegen VHZ. Het vorige toernooi werd er nog verloren van dit team, maar de Vinketoppers gingen als een speer uit de startblokken. De vijf meisjes (Eleana, Hannah, Roos, Noa en Lisa) serveerden, draaiden en gooiden als de besten en wisten zo de eerste wedstrijd te winnen (26-20 en 26-23).
De tweede wedstrijd werd er ook weer voortvarend gestart tegen Spaarnestad Donder. Mooie bovenhandse strekworpen en goed vang- en serveerwerk bracht het team naar de winst in de eerste set (26-20). De tweede set slopen er een paar foutjes in en maakte Spaarnestad minder fouten. Het ging gelijk op en zo eindigde de set ook (20-20).
De derde wedstrijd tegen een ‘nieuw’ team met wel een heel lange jongen. De meisjes deden hun best, maar de jongen was overal en gooide snel en strak precies op de plekken waar de Vinketoppers net niet waren. De eerste set ging verloren met 24-29. De tweede set wilden de meisjes revanche en hoe?! Er stond geen maat op de meiden; ze gooiden strak en hard en serveerden zuiver en geplaatst. Er zat flink wat venijn in de gegooide ballen en daar had VVO geen antwoord op. Met 25-19 ging de winst naar de Vinketoppers.
Door deze mooie partijen behaalden de meisjes een gedeelde eerste plaats. Helaas werd het uiteindelijk op saldo net aan een tweede plaats, maar wat hebben de meiden het supergoed gedaan!

Ook progressie voor De Biggetjes
Deze minidag was het team De Biggetjes compleet met Lisa, Jort, Cato, Fleur, Malak en Froukje. Tevens speelde Yorell mee, die extra trainingen volgt op de volleybalschool in Amstelveen. Hij kon prima mee op niveau 6! Tevens speelde hij deze ook wedstrijden met zijn eigen team op niveau 4.
De eerste wedstrijd tegen Spaarnestad Angels begon in de eerste set goed, maar aan het einde liep de tegenstander weg: 20-36. De tweede set herpakten De Biggetjes zich en werd het spannend met veel rally’s. Het werd een gelijkspel met 21-21.
Voordat de tweede wedstrijd begon, moest Fleur helaas wegens ziekte afhaken. Met VCH Smash troffen ze een gelijkwaardige tegenstander. De eerste set werd nipt gewonnen met 20-19 en de tweede set eindigde gelijk met 17-17. Leuk om te zien dat Jort, Yorell en Malak probeerden ballen van de grond te redden, maar dat bleek nog best moeilijk.
De laatste wedstrijd was tegen een volledig jongensteam, Spaarnestad Kwak. De Vinkeveense Biggetjes speelden ze de Haarlemmers van de vloer: 20-14 en 23-16 waren de 2 setstanden. De Biggetjes hadden duidelijk hun ‘flow’ te pakken. Vergeleken met de vorige minidag zat er duidelijk progressie in het team.

De Kanaries laten ook vooruitgang zien
De Kanaries lieten deze minidag zien, dat zij net als de andere miniteams ook vooruitgang boeken. De eerste wedstrijd was spannend. De eerste set speelden zij gelijk 21-21, de tweede set wonnen zij op het nippertje met 19-18.
De tweede wedstrijd speelden ze gelijk. De laatste werd gewonnen.

Onze miniteams hebben het dus weer heel goed gedaan. Dat belooft wat op de volgende minidag.
Op naar 11 januari in Hoofddorp!

Bron: Nens, Jantine