Scholentoernooi 2014

Atalante mini's beleven een succesvolle minidag
12 januari 2020

De eerste wedstrijd kwamen de Vinketoppers met een felle sprint uit de startblokken. Een start waar Daphne Schippers nog een behoorlijk puntje aan kan zuigen. Helaas bleef het bij een sprint en was de duur van de wedstrijd eerder een marathon. Halverwege de set kwam Spaarnestad Donder snel dichterbij en vervolgens ook langszij. Met 21-27 ging deze set verloren. De tweede set kwam Atalante nimmer in haar spel. De sterkte punten bleken deze wedstrijd niet de sterke punten. Het waren vooral de eigen foutjes die Atalante de das omdeden. Met 17-22 ging ook set 2 verloren.

De tweede wedstrijd werd er gespeeld tegen VVO Zonnen gecompleteerd door een speelster Atalante. Helaas deed Roos het veel te goed bij VVO en won VVO de eerste set nipt met 23-21. De tweede set kwam Atalante eindelijk een beetje in haar eigen spel en dit resulteerde dan ook in een mooie winst (15-19).

De derde en laatste wedstrijd stond Spaarnestad Bliksem op het programma. De Vinketoppers waren nog steeds niet helemaal wakker, maar de winst in de wedstrijd ervoor gaf wel weer nieuw elan. Gesteund door de vele ouders die aanwezig waren om aan te moedigen, ging het lange tijd gelijk op. Helaas vergat de teller toen een aantal punten (naar eigen zeggen omdat hij zijn eigen team ook geen punt had gegeven), waardoor er met één punt verloren werd.
De laatste set streden de meiden nog voor wat ze waard waren, maar het mocht niet baten. Ook deze set ging verloren.

Gelukkig werd er toch nog een derde plaats behaald, waardoor het team ook volgende keer weer in de A-poule mag strijden. Hopelijk mogen ze dan iets later starten :-)

De Kanaries spelen een topdag!
De wedstrijd gaat vlot van start. De concentratie is goed. Emma, Jens, Niels, Froukje en Yorell laten mooi spel zien en ze staan ruim voor op het scorebord als Emma op 18-10 een service op de netband legt. De bal valt bij de tegenstander in het veld. Alles lukt! Met 19-11 is de eerste set van het nieuwe jaar gewonnen.

De 2e set komt VCH Serve wat beter in hun spel. Zij scoren een paar keer met een prikbal. Maar de verdediging van de Kanaries is wakker en daardoor zijn ze ook in staat om deze set met 18-10 naar zich toe en trekken.

Tegen de Heemstede Kanjers start ons 5-tal vol enthousiasme. Heemstede loopt al gauw uit. Maar met inzet werden veel ballen verdedigd. Een aantal ballen kort over het net waren aanvankelijk lastig voor de verdediging. Maar de Kanaries pasten zich aan. Met een sterke service, goed teamwork en nog een mooie prikbal van Yorell en Jens (net nog even geoefend!) konden ze de schade beperken tot een verlies van 17-15.

Ondanks het harde werk in de 2e set konden de Kanaries niet voorkomen dat de Kanjers uit Heemstede gingen uitlopen op het scorebord. Zij bleken een sterke tegenstander. Dit leidde tot mooie rally’s. Niels scoort nog een mooi punt met een bovenhandse bal helemaal uit het achterveld. Maar helaas werd de set met 22-12 verloren. Op naar de derde wedstrijd. Kanaries vs Kanjers 0-2.

De wedstrijden tegen SAS power zijn altijd spannend. De teller ging in de eerste set gelijk op. Aan beide kanten werd hard gewerkt en er werden weinig foutjes gemaakt. Eindstand 15-15

De 2e set tegen de Uithoornaars verliep net zo spannend als de eerste. Voor onze Kanaries fijn dat de lange rally’s konden worden omgezet in punten op het scorebord. Zenuwslopend voor de ouders aan de kant. De opluchting bij iedereen was groot toen het eindsignaal gegeven werd bij 12-14 winst.

De Biggetjes zijn goed bezig!
We beginnen de eerste set goed. Spelen vaak er over heen. En maken weinig fouten. We winnen met 29-16, dat is een mooi begin.
De 2e set is minder. De tegenstander begint beter te spelen en wij laten de service liggen: 4 keer achter elkaar uit... Als dat maar goed gaat.
Gelukkig weten de dames en heer op het nippertje te winnen met 19-18.. oef dat was spannend!

De 2e wedstrijd ging het al meer gelijk op. Beide teams maakten mooie volleybal rally's, maar ook deze keer waren De Biggetjes te sterk.

De laatste wedstrijd begon na een pauze van ons.
De eerste set waren we weer wakker en hebben we mooie ballen gespeeld. De service was weer goed. En we wonnen met 24-11.
Maar dan de 2e set. Het werd drukker in de zaal. En de dames waren wat meer afgeleid en was de concentratie een beetje weg.
Spannend nog een minuut te gaan en het staat 16-16.
We serveren goed... 17-16 nog 50 seconde. Tegenstander serveert en helaas. We krijgen de bal niet goed terug. 17-17. Nog 20 seconden. Bal komt er over heen. Word onderarms aangenomen. We rennen er na toe maar krijgen hem net niet over het net. We verliezen de set met 17-18.

Gelijk spel. Wel een trotse coach en Ouders!

Bron: Annuska, Nens, Pim