Mooie toppert van dames 4!
21 januari 2020

Dames 4 mag op 20 januari eindelijk starten met de tweede helft en wel tegen Oradi Omnia in Aalsmeer, de numero twee die ook nog geen wedstrijd heeft verloren, dus beloofd een leuke pot te worden. Dit team komt ook met regelmaat langs in de app, want de thuiswedstrijd tegen deze opponent moet nog steeds gespeeld en ingepland worden. (tof dat D4 meewerkt .. maar o zo moeilijk om een datum te vinden zo blijkt in de app).

Wie rijdt er? Ook daar gaan heel wat appjes over en weer. Annemarie heeft een grote indruk van haar bolide en wil wel rijden, dus de dames buiten Vinkeveen met zijn 5-en in een kleine auto gepropt. Brengt wel lol in de auto en je zit zo knus op elkaar dat je de warming up over kan slaan. (of stond de airco verkeerd..)

Dit keer twee herintreders. Monique voorzichtig weer na haar zweepslag in de 3e wedstrijd en Inge die nog een keer gaat kijken of het lukt met haar knie. En als kers op de taart terugkomer bij Atalante Marilot na haar Finse avontuur. We zijn dan met zijn 10-en ! En dat is een luxe na al die magere bezettingen in de eerste helft.

Annemarie, Joke, Nancy, Irma, Bea en Annike bijten het spits af. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd! D4 heeft een sterk team op de been; Annemarie heeft een mooi aanvalspotentieel om te bedienen! Maar ook Oradi valt stevig aan, met name via de middens en drie meter aanval. Lange tijd gaat de strijd gelijk op, maar vermoedelijk was het de verbluffende PANCAKE van Annike waardoor de wijzer naar Atalante ging uitslaan. Met een eindsprint en korte invalbeurt van Inge die ook weer even proeven mocht aan het spelletje werd het 16-25.

Dan de tweede set, waarbij moeder en dochter plekje wisselden, Wendy erin. Ook deze set een eender beeld, een leuke pot volleybal! Joke en Nancy wisten heel mooi op de serveerplek te slaan waar Oradi moeite mee had. Ook Wendy, Annike en Irma waren aanvallend lekker op dreef. Maar de Aalsmeerse formatie had veel en zij wisten met hun serve menig punt binnen te halen. Monique heeft deze set achterin een half rondje mee gedraaid en ook weer puik haar vrouwtje gestaan met zuivere passes. Het was dit keer wel Oradi die op het end een grotere versnelling inzette dan Atalante en met 25-22 de winst in de tweede set binnen haalde.

Het derde bedrijf terugkomer Marilot in erin, die ook wat power meebracht in zowel serve als aanval. De teams zongen verder hetzelfde deuntje, wederom een gelijk opgaande strijd. Lekkere aanvallen, verdedigend is het wellicht bij Atalante iets minders snel, maar met routine staan ze op de juiste plek. Het gaat over en weer en wederom een spannende eindstrijd. Hettie gooit er nog wat wissels tegen aan en met wat aanmoedigingen trok ook deze set Atalante aan het langste end. 22-25

Om de stille zaal (wel met aardig wat Aalsmeers publiek) wat op te fleuren en Atalante ook een extra duwtje te geven werd er vanaf de kant onder leiding van Monique en Annemarie enthousiast geklapt. Dit gaf de Vinkeveners inderdaad wat extra en zo leek het de tegenstander wat irritatie. Het bleef weer een leuke en soms vermoeiende strijd. Met invalbeurten van de herintreders wist Atalante deze set overtuigend te winnen met 16-25.

Later nog even een bar gesprek met de spelverdeelster van Oradi. Leuke pot, maar ze vond ons klappen en joelen erg onsportief. Beetje uitgelegd dat het meer was om ons zelf te motiveren, niet verkeerd bedoeld. Ze was trouwens wel eens dat hun eigen publiek wel erg stil was.. Daarna met de uitleg van Joker heeft ze het moeten doen: "Maar hebben jullie dan nooit hoger gespeeld met veel klappen en aanmoedigen?" Die Joker toch.. maar nee dat kenden ze niet..