De D3 equipe in IJmuiden
27 september 2020

Op 25 september heeft het nieuwe dames 3 zijn eerste uit-wedstrijd gespeeld in havenstad Ijmuiden. Spannend toch wel in deze tijd. Mondkapjes in de auto en in de zaal ook goed geregeld; aparte kleedkamer, wachten totdat we geroepen werden, tussenwanden naar beneden en een buitendeur open gezet voor goede ventilatie. Kanttekening wel was dat we een drankje wilden doen op de overwinning en dat daar een dartwedstrijd aan de gang is met aardig wat mensen. In een hoekje hebben we ons drankje en bittergarnituur genuttigd.

Vooraf in de app toch wel wat bedenkingen over en weer. Corona steekt weer meer de kop op en wij gaan een wedstrijd volleyballen. Wel hebben we er weer veel zin in. We hebben dit jaar weer een superleuk team. We hopen dat er nog meerdere wedstrijden zullen volgen, maar zien toch ook de ontwikkelingen. Dus vooral genieten van de wedstrijden die we kunnen spelen in een klasse die het team veel meer ligt dan vorig jaar.

Omdat heren 1 die avond uiteindelijk niet hoefde te spelen ging Irma met ons mee. Nog wat last van een blessure, dus als coach en die haar taak serieus opnam! We waren dit keer met 9 en het was een creatief wisselbeleid, waarbij je als speler/bankspeler ook alert op moest zijn omdat er frequent gewisseld werd en niet altijd op een standaard plek. Leuk.
Dan de wedstrijd het was een leuke pot tegen Smashing Velsen D3. Door het creatieve wisselbeleid weet ik even niet wie wannneer speelde, daarom even over de hele wedstrijd. Er was maar 1 setupper dit keer en dat was Joke, die heeft aardig wat meters gemaakt. Lekker de ballen weer verdeeld. Annike en Monique solide bakens midden voor het net, menig puntjes mee pakkend. Waarbij Annike ook met haar bikkelharde serve nog wat oponenten omver heeft geblazen. Carin heeft naast alle aanvalsposities ook in de laatste set Joke even rust gegeven door de setup over te nemen. Dat laatste bracht soms wel wat hilarische tafarelen, maar ook een flitsend een-tweetje met zus Mo die de bal erin hakte. Nens de alleskunner, ook vele aanvalsposities bezet, maar zeker ook in het achterveld een solide speler met haar pass en snelheid. Linkspoot Zoë heeft ook op meerdere posities lekker aangevallen en zoëzo haar serve helemaal te pakken, wij zeggen goedzoë.
Eindelijk Wendy weer een keer van de partij. Passend veel aanvallen gepareerd en bij het net haar slimme en soms onverwachte ballen (voor tegenstander, maar soms ook voor Wen zelf).
Natalie, ondanks de 6 jaar geen volleybal weer goed in de aanval, hoewel ze ook een gat in het net zag en daar doorheen wilde slaan. Ook haar rustige onderhandse server – om haar arm te ontlasten- was moeilijk genoeg voor de tegenstander. Inge komt langzamerhand wat meer in het volleybalritme en heeft met serve ook menig puntjes binnen gehaald.

Kortom een solide trein die al op stoom aan het komen is. Drie sets gewonnen met 15/15/16 – 25. Zeker ook door de aanwijzingen van Nens waar de bal geplaatst moet worden. Roepen mag niet, maar uitbeelden kan wel.. dan duurt het nog wel even voordat het kwartje valt.. Bijgevoegd de twee foto’s die ze uitbeeldde.
Laatste set even een hele nieuwe opstelling uitgetest met Carin als setupper, was even wennen en gaf ook grappige taferelen. Smashing proefde ook even haar kansen. Maar als het puntje bij paaltje komt staat het team er, deze werd met 22-25 gewonnen.