Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Winst met een speciale afdronk
04 oktober 2020

Het gaat niet goed met het Corona virus. Nieuwe maatregelen; geen publiek, sportkantines gesloten, beperkt aantal mensen in de zaal en teams moeten wachten op de tribune totdat het veld vrij is. Dat is best wel wat, maar we zijn sowieso blij dat we mogen spelen! Elke wedstrijd is er een die meegenomen is in deze tijd. Ook al gaat nu onze traktatie kalender de mist in..

Vrijdag 2 oktober, de derde wedstrijd. Thuiswedstrijd tegen een jong leuk spelend team; VIP D4 uit Purmerend. De Vinkeveense equipe was dit keer met 8 spelers en omdat het een thuiswedstrijd was coach Hetty weer vertrouwd op de bank en naast haar op anderhalve meter afstand niet helemaal fitte Zoë, die er toch was voor de mentale ondersteuning.

Atalante had een goede start. De pass kwam aardig goed aan en Annemarie kon de aanvalsposities goed bedienen. De middens Monique en Annike scoorden met mooie snelle aanvallen door het midden. En ook Natalie, Nancy en Inge op de buiten posities. En zoals altijd komt daar het service wapen bij. Wel kwam VIP naarmate de set vorderde beter in het spel, maar kon niet voorkomen dat de set toch nog ruim naar Atalante ging met 25-17.

Daarna Carin en Silvia erin, waarbij het spel ongewijzigd bleef, en Atalante met nagenoeg dezelfde cijfers wint.

Pas in de derde set kwam er een tegenoffensief van VIP. Dames 3 kreeg de ballen maar moeizaam bij de opponent op de grond. Vaak zat er onverwacht net nog een arm, vinger, neus of elleboog van een VIP speler tussen waardoor de bal weer terug kwam. En dan vaak ook nog op een onverwachte plek, waar de Vinkeveense dames iets minder alert op waren. Time-outs van coach Hetty waren nodig om de dames een tandje bij te laten zetten. Daarbij ook de stille coronaproof aanwijzingen van de kant middels duim en wijs vinger (hoeken!!!) De derde set was echt spannend, maar koelbloedig toch met 25-23 gewonnen (nou ja koelbloedig pfff….)

Laatste set nam Silvia het setuppers stokje over van Annemarie. Na de derde set proefde VIP dat er meer in zat. Dus zij bleven de ballen maar van de grond halen en uit het het vissen en om ze daarna als noodballen op niet-standaard plekken te plaatsen, waar Atalante niet altijd antwoord op had. Silvia probeerde het team uit zijn standaard modus te krijgen door op allerlei plekken een setup te geven. Dit bracht de dames wellicht net de alertheid die zij nodig hadden om beter op de onverwachte ballen van de opponent te anticiperen. Het werd een 25-20 en dus weer een 4-0 overwinning!!

Geen drankje in de kantine op de overwinning.. Mag ook maar met 3 douchen, de rest ging thuis douchen. Dat is dan wel even een koude douche na een mooie overwinning. Maar gelukkig hebben wij de D3 app. Het drankje na de wedstrijd is op de app gevierd, ook al was een speler wel erg lang aan het badderen… Leuke bijkomstigheid is wel dat we nu het overwinningsdrankje konden nemen met coach en alle 12 spelers! En helemaal super is het dan als de nieuwe stand langs komt en D3 op plek 1 prijkt! Weer een mooie wedstrijd avond die in de pocket is. We kijken met spanning uit in deze corona tijd naar de volgende partij!