Solide Seizoenstart Heren 1
03 oktober 2021

Na een jaar niet volleyballen wegens bekende redenen was het weer de beurt aan de lange mannen uit Vinkeveen om het seizoen te openen. Het seizoen 2021-2022 startte met een uitwedstrijd in Haarlem. Coach Irma Schouten kon beschikken over een voltallige selectie. De Vinkeveeners schoten uit de startblokken. Al snel was een gat van vier punten geslagen door spijkerharde aanvallen en goed verdedigend werk. Deze voorsprong bleek groot genoeg en leidde tot de setwinst voor Atalante met 19-25. Ook de tweede set bleek een prooi voor de mannen van coach Irma. Al was de marge van drie punten toch een stuk kleiner. De tweede set eindigt in 22-25.

Spaarnestad uit altijd lastig
Aan de kant van Spaarnestad werd het één en ander gewisseld wat leidde tot nieuw elan bij de Haarlemse ploeg. De gehele set keken de mannen uit Vinkeveen tegen een achterstand aan die niet meer goed gemaakt werd (25-21). Met nieuwe moed en een goede servicereeks van Yorick van Schie startte Atalante de vierde set uitstekend. De vierde set winnen betekent vier punten mee naar Vinkeveen. Uiteindelijk werd het een spannende vierde set. Ondanks een stand van 20-23 kwam de winst in de vierde set er niet en kwam de pijnlijke setstand van 26-24 op het bord. Het verzet van de mannen van heren 1 was gebroken. De laatste set werd kansloos verloren met 15-11. Iets teleurgesteld keerden de mannen terug naar Vinkeveen, waar een deel van het team de thuisspelende teams nog even kwam aanmoedigen onder het genot van een drankje op de tribune.

Eerste mannenburger een feit
Vrijdag 24 september konden de mannen meteen revanche nemen. Spaarnestad 7, het tweede Spaarne team uit de poule, kwam op bezoek in de Boei. Getergd tot op het bot gingen de mannen vol voor de winst. In de eerste set was er dan ook niets te halen voor Spaarnestad 7. Met harde klappen van Ricardo Velez en slimme aanvallen van Iwan Hendriks wisten de Haarlemmers niet waar ze het moesten zoeken. Dit leidde tot een setstand van 25-14. Ook in de tweede set kwamen de mannen van Irma niet in de problemen. Het ging ietsjes minder voortvarend dan de eerste set, maar met een uitslag van 25-20 was het publiek tevreden. Toch was scherpte geboden, immers de laatste wedstrijd stond er ook een 2-0 voorsprong in de boeken. In set drie was het de beurt aan Jeroen Molenaar als spelverdeler, hij nam de taken van Regi Pothuizen over. Met de uitstekend spelende libero Erik Verbruggen werd elk gevaar van Spaarnestad verijdeld. Nieuwe setwinst bleef niet lang uit. Net als in de eerste set leidde dit tot een fors verschil tussen beide teams (25-13). Nu was het zaak om de vierde set ook binnen te halen en zodoende 5 punten in Vinkeveen te houden. Met een setwinst van 25-20 werd ook het laatste punt gepakt en was de eerste mannenburger van het seizoen verdiend.

Zonder Coach
De derde wedstrijd van september vond plaats op 29 september in Wormer tegen VCC. Zonder coach waren de mannen op zichzelf aangewezen. Net als in de eerste twee wedstrijden schoot de Vinkeveense formatie uit de startblokken. De eerste set werd met 11-25 al snel binnen geharkt. VCC bracht een aantal ervaren sterke krachten binnen de lijnen. Hierdoor ontvouwde zich een zeer evenwichtige tweede set. Met goede blocks van beide midden mannen Max Bouwman en Bas van der Lubbe werd de tweede set alsnog binnen gehaald met 23-25. Set drie was net zo evenwichtig als set twee. Het enige verschil was dat deze set werd gewonnen door de mannen uit Wormer met 27-25. Toch konden de mannen in set vier de rug rechten en werd de wedstrijd weer in het voordeel omgedraaid door de set te winnen met 18-25. Dit resulteerde in een 1-3 overwinning voor Atalante.

Al met al een solide start met één nipte nederlaag en twee goede overwinningen. Dit resulteert in een derde plek in de rankschikking. Aanstaand vrijdag 8 oktober zou heren 1 de kraker spelen tegen de nummer twee in de stand Bevok H1. Helaas gaat deze kraker niet door

Bron: Regi