Pittige ‘regio-derby’ voor dames 3.
31 oktober 2021

Na de vrij eenvoudige winst afgelopen week in IJmuiden stond de 29e oktober een pittigere tegenstander in de ring bij Atalante 3; SAS 1 uit buurtgemeente Uithoorn. Voor wat de ranking na een paar wedstrijden zegt; ze stonden nagenoeg gelijk met de Vinkeveense dames.

Leuk team met bekende ‘oud Atalante trainer’ Johan als coach, en ‘minicompetitie’ bekenden Anne en de dochter van de ‘oud minicompetitieleider’ Gerrit en ook leuk ‘oud aspirant speler’ Ellemijn te zien spelen!

Al meteen in de eerste set bleek het een gelijkwaardige tegenstander. Het niet-trainen komt wel weer even in beeld, net als de eerste set afgelopen week, begon Atalante stroef. Altijd even opwarmen in het begin met de nodige foutjes. Gelukkig kwam wederom de boemel Kedengedeng Kedengedeng weer langszij en nam de dames mee, het spel begon te lopen op de muziek. Wel moesten ze bij deze tegenstander nog een extra tandje bij zetten vergeleken met afgelopen week. Deze opponent wist heel veel ballen te pareren en het was moeilijk de ‘gaten’ te vinden. De dames hebben ‘vanouds’ een goede serve waarmee punten binnengehaald werden, maar deze opponent had ook meerdere spelers met een moeilijke serve. De set ging gelijk op. Aan het einde van de set wist SAS met een sterke service reeks de eerste set nipt binnen te halen 24-26.

Dit was wel even een domper, wel een lekkere pot. Met nog de nodige zweetdruppels van de vorige set begon Atalante wel weer fanatiek aan set twee. Start verliep beter, maar het bleef knokken voor ieder punt. Nancy bracht de aanwijzingen van de kant goed in beeld met wel een hele puike strakke hard rechtdoor geslagen bal in de hoek! Irma zocht het meer in de diagonaal wat ook de nodige punten binnen sprokkelde. Het bleef een nek aan nek race, Hettie probeerde met wissels nog wat extra power te geven, toch was het SAS die in de tweede helft van de set wat afstand nam. Maar daar waar de service gedurende de set minder punten scoorde had Irma op het end wel de service power in huis en Atalante bereikte heel spannend het perron als eerste! Nipte winst 26-24.

Dit was een duidelijke opsteker voor de Vinkeveense equipe wat in uiting kwam in het spel. Sterke serve met superveel reddingen. Was het eerst Annike die helemaal gestrekt ging om een bal van de grond te halen in de richting van Annemarie die in een flitsreactie de bal erover wist te brengen. Maar ook - vanuit een hoek waar je het niet verwachtte - een heuse ‘pancake’ redding van Irma! Kortom deze cake smaakte naar meer en het team had er echt zin in. Dit in combinatie met de timeouts en wissel tactieken van Hettie kwam de winst in het vizier, het werd een 25-20 overwinning.

De laatste set bleef het team op stoom. Irma (met hulp setuppper Nens) nam het setup stokje over van Annemarie. Natalie was aan het net heer en meester, zij pakte achter elkaar alle ballen die kort over het net gespeeld werden. Monique kreeg een setup van de tegenstander voor een nagenoeg in-de-drie-meter smash. Silvia scoorde super lekker op de diagonaal en Joke met haar wegdraai-smash op het midden. Monique zorgde deze set voor de afsluiting met een bijzondere service reeks van 8 punten. Ze had er bijna “de kracht niet meer voor” na deze enerverende partij, maar haar net over het net in-de-drie-meter service scoorde achter elkaar punten. Ze schroomde er ook niet voor om met regelmaat het net te gebruiken, wat wel wat frustratie bracht bij de opponent. SAS gaf zich uiteindelijk gewonnen, de dames wonnen deze set overtuigend met een 25-11 op het telbord.

De cake kwam ook weer in de bar terug. Een cake traktatie van de afgelopen week jarige Inge, maar ook Annemarie en Nens waren al eerder ‘verjaard’, dus werden er meerdere liederen gezongen en na de cake kwam ook het bittergarnituur ter tafel. Al met al een lekker begin van het weekend! Nu even goed relaxen, want volgende week komt koploper VCH op bezoek!

Bron: Inge