Minidag 24-9-22

Mini’s doen goede zaken in Amstelveen
14 november 2021

Zaterdag 13 november stond de tweede minidag van dit seizoen op het programma. Gelukkig gingen de nieuw aangekondigde maatregelen pas om 18:00 uur in, dus mocht er nog publiek aanwezig zijn in de Nieuwe Bankrashal.

Atalante Vinketoppers
Ondanks hun leeftijd is dit toch ons meest ervaren team. Hannah, Maud, Noa en Roos mochten het spits afbijten op de vroege ochtend. Er moest even opgestart worden, maar wat blijven deze meiden toch een mooie groeicurve maken. Er werd netjes gepasst, gegooid en over het net gespeeld. Dat gecombineerd met een ijzersterke en solide service zorgden voor winst in de eerste wedstrijd. De tweede wedstrijd kwam de bekende dip van dit team. Gelukkig was-ie dit keer minder diep dan normaal en eindigde de eerste set gelijk en ging de tweede nipt met 16-15 verloren. De derde wedstrijd werd weer orde op zaken gesteld; het liep weer als een geoliede machine. De tweede gooibal was netter waardoor de aanval nog beter lukte. Meer in de hoek of in het middengat, daarnaast ook veel meer reddingen. Een hele mooi afsluiter met een puike winstpartij wat resulteerde in eerste plek in poule C. Volgende keer dus spelen in poule B.

Atalante Ministars
Voor het eerst op een minidag, twee schattige en stoere meisjes en een schattige en stoere jongen kwamen zenuwachtig de sporthal ingelopen en begonnen ook ietwat nerveus aan de eerste wedstrijd, maar wat bleek! Die zenuwen waren heel niet nodig. Er werd heel knap gevangen en goed geserveerd en zelfs voorzichtig een keertje gepasst. Helaas nog niet gevangen, maar de wedstrijd werd dik gewonnen.De tweede wedstrijd moest er gelijk achteraan gespeeld worden en dat was voor dit jonge team net iets te veel van het goede. De concentratieboog was een beetje zoek en de service liep niet zo lekker als de eerste wedstrijd. Helaas ging deze wedstrijd verloren. De rustpauze deed het team goed en met z’n drieën gingen ze de strijd aan met het laatste viertal. Er werden maar liefst drie extra punten verdiend, omdat Jason de bal netjes wist te passen en te vangen. Jill en Mila vingen en gooiden ook heel goed, waardoor deze wedstrijd weer gewonnen werd. Toen kwam de uitslag: ook voor deze kleine toppers de eerste plaats en dat op hun eerste toernooi en met z’n drietjes!

Atalante TikTok
Een nieuwe naam en nieuwe kansen. De vorige minidag ging het als een tierelier met dit miniteam en ook nu kwamen Demy, Isabella, Lynn en Rikki lekker uit de startblokken in poule D van niveau 4. Tegen een wat onervaren team uit Amstelveen, maar door de onduidelijkheid bij de tegenstander met daarbij ouders in het veld haalden ze de Vinketoppers uit het spel. Ze kwamen wel mooi terug, maar weer lag het spel stil met ouders in het veld. Ze haalden uiteindelijk maar 1 punt uit deze ongemakkelijke partij.
Daarna tegen grote, oudere tegenstanders van SAS die toch wel echt wat sterker waren, helaas verloren. Als laatste tegen Ouderkerk. Met hele sterke services, zeker ook de bovenhandse van Demy, alsook alert spel werd het een spannende pot. Helaas was het dit keer de scheids van de opponent die op een bepalend moment de set besliste ten gunste van VVO. Maar de allerlaatste set was het wel een duidelijke winst voor Tiktok! Ze mogen met recht trots zijn op zichzelf, want ook voor dit team was het pas de tweede toernooi samen. Het had een knappe tweede plek moeten zijn, maar op papier werd het nipt de vierde plaats.

Als trainers en coaches kunnen we niet trotser zijn op onze teams. Wat een toffe groep hebben we! Stuk voor stuk lieve en sociale kinderen. Ze helpen elkaar waar nodig en moedigen elkaar aan. Ook een dikke duim naar alle (groot)ouders die elke maand aanwezig zijn om te helpen met fluiten en tellen en vooral ook hun positieve aanmoedigingen voor zowel het eigen team als de tegenstander.

Op naar de volgende minidag!

Bron: Inge & Nens