Atalante Heren 1 gedeeld tweede
15 november 2021

Vinkeveen – Na de solide start in de eerste drie wedstrijden was het voor Loyals Atalante Heren 1 van belang om deze lijn door te trekken. Op 8 oktober werd de topper tegen Bevok helaas uitgesteld. Een week later mochten de mannen wel aan de bak tegen Zaanstad 5. De Zaankanters hadden geen schijn van kans en werden met ruime cijfers verslagen. Vooral de scherpe opslagen hielpen de Vinkeveeners om snel afstand te nemen van het team uit Zaanstad. In de sets werden achtereenvolgens maar 13, 10, 9 en 16 punten weggegeven. De mannen van coach Irma konden snel aan het bier.

Onderste regionen
Helaas moest de wedstrijd van 29 oktober tegen Jonas door omstandigheden worden afgezegd. Een week later op 5 november mocht de Vinkeveense ploeg laten zien wat het waard was tegen Clam Dycke 1 uit Krommenie. Deze ploeg bevond zich voor aanvang van de wedstrijd in de onderste regionen van de ranglijst. Toch bleken de mannen uit Krommenie een taaie tegenstander. Zo bleef Clam Dycke lang aanhaken in de eerste set. Een aantal goede opslagen aan het einde van de set bleek genoeg voor Atalante om de set met 25-21 binnen te harken. Ook de tweede set bleef lang spannend, maar ook hier was het kwaliteitsverschil aan het einde van de set doorslaggevend. De tweede set eindigde in 25-20. Deze twee gewonnen sets zorgde voor een energie boost bij de mannen gesponsord door trouwe sponsor Loyals. Set drie werd dan ook een walk-over met 25-14. De zeer sportieve ploeg uit Krommenie bleek toch nog wat in het vat te hebben zitten. Waar in de twee eerste sets de laatste “Big Points” telkens naar Atalante gingen werden deze in de laatste set verloren. Hierdoor kwam de eindstand van 3-1 op het bord door een verlies in de laatste set met 22-25. Helaas puur onnodig verlies, maar goed niet alles kan meezitten.

Ricardo vijftig, libero Nancy
Zaterdag 13 november stond de uitwedstrijd tegen Armixtos heren 1 op de planning. Een wedstrijd tegen een zeer bekende tegenstander, die dit jaar wel de nodige wisselingen hadden ten opzichte van voorgaande jaren. De wedstrijd moesten de mannen het doen zonder Max Bouwman en vaste libero Erik Verbruggen. Rick de Groot, ingevlogen uit heren 2, was de vervanger van Max. Voor de libero positie deden de mannen een bijzondere transfer. Hiervoor werd Nancy Lijten gevraagd. Een speelster met een bak aan ervaring in de volleybaldivisies en voor de duvel niet bang. Met deze aangepaste ploeg werd Armixtos gelijk bij de keel gepakt. Het leidde tot zeer solide spel. De eerste set werd binnengehaald met 21-25. In de tweede set waren de Vinkeveeners helemaal los. Spijkerharde aanvallen van Yorick van Schie en de net 50 geworden Ricardo Angulo Velez zorgden voor een mooie setstand van 16-25. Ook in de derde set bleef de Atalante machine op volle toeren draaien, al was deze set tot het einde spannend. Goede passing van Nancy en een aantal midden blocks van Bas van de Lubbe zorgde voor een 0-3 voorsprong in sets. Net als in de vorige wedstrijd was de pijp een beetje leeg bij Atalante. De vierde set werd verloren met 25-14. Met vier punten en een gedeelde tweede plaats in de tas kon Heren 1 met opgeheven hoofd terug richting Vinkeveen.

De eerst volgende wedstrijd van de lange mannen is op 19 november tegen Wham Wham in Vinkeveen. Helaas is het door de nieuwe coronamaatregelen niet mogelijk om te komen kijken. Maar door een initiatief van het sportakkoord wordt de wedstrijd gestreamd via de Atalante facebook. Kijk hiervoor dan op de facebook pagina van V.V. Atalante Vinkeveen.