Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

Het vervolg van Dames 3
04 april 2022

Het is even stil geweest rondom Dames 3. Zeker niet omdat er niets gebeurd is. Maar meer omdat men druk was met een glossy én -niet in de laatste plaats- zaten ze eigenlijk te wachten tot H1 of D1 een verslag zou gaan schrijven. Want enkel stukjes van dames die hun volleybalhoogtepunt al even achter zich hebben liggen kan wellicht mooi afgewisseld worden met reportages van het echte werk. Maar gezellig blijft het altijd wel :-).

Dan in het kort de wedstrijden. Na de verloren “slappe-benen-net-na-corona” wedstrijd tegen SAS volgde begin maart de andere topper tegen VCH. Deze viel in de voorjaarsvakantie dus sneeuwde het afmeldingen. Silvia, Annike, Ca3 en Natalie op vakantie, Irma had een blessure maar ze ging wel mee! Invallers waren erg schaars, gelukkig konden Marjan en Isa meedoen.

VCH had meerdere spelers opgetrommeld omdat ook zij, zo begrepen we, meerdere afmeldingen hadden. Zo stond daar ook weer invaller Sandy, altijd leuk een oud teamgenoot te spreken! Maar bij het inspelen stond er wel een extra groot team tegenover de 7 Atalante spelers. Met ook nog twee hyper fanatieke coaches aan de kant. Zij gingen duidelijk voor de overwinning & 1e plek in onze poule. Daardoor lag de druk lag bij VCH. Atalante haalde de eerste twee sets mooi binnen onder aanvoering van uitblinker Nancy. De VCH coaches waren druk op de telefoon aan het kijken toen Isa inviel, zij maakte een paar harde rake aanvalsklappen op de buitenkant. Beide coaches liepen om en om het veld in naar de scheids om te melden dat Isa mogelijk in D1 zou spelen. Dat klopte wel maar Isa had het ze extra moeilijk gemaakt door het shirt van haar moeder aan te hebben.. De scheids hield gelukkig het hoofd koel en was daarnaast ook op de hoogte van de versoepelde invalregels. Helaas kon Atalante het overwicht van de 2 eerste sets niet doortrekken en VCH zette een tandje bij. De laatste 3 sets gingen naar Hoofddorp, de coaches waren door het dolle heen. Invallers Marjan en Isa hebben super lekker gespeeld, dank voor het invallen! En we hebben afgesloten natuurlijk weer met Sandy op de foto! Wie weet komt ze nog een keer terug..

Dan vrijdagavond 18 maart! Nancy en Niels vierden hun 12,5 jarig trouwfeestje bij De Vink. Samen hadden we een glossy gemaakt met ook bijdragen van het Hajraa cluppie, de kids, Jolanda, Ton en Hettie. Het is super mooi geworden al zeggen we zelf. Daarnaast hadden we nog een tafel voor hen op de kop getikt en een mooi schilderij door Annemarie gemaakt. Het schilderij is alleen ergens aan de muur van een slaapkamer in Vinkeveen terecht gekomen?? Maar dat mocht niet baten .. het was een SUPER SUPER SUPER gezellig feest waar we eigenlijk allemaal wel heel erg naar uit hadden gekeken na de Coronatijd.

Daarna thuis de Setfighters uit Zaanstad. Bij het betreden van de zaal kwamen er vaag herinneringen naar boven aan de uitwedstrijd.. Het was iets met een scheids: niet mogen klappen, Monique die de bank niet had mogen verzetten, Annemarie die haar mond helemáál moest houden en op de bank moest zitten, en andere spelers van Atalante die ook maar iets zeiden, werden vermanend toegesproken door de scheids. En een speler van de tegenstander die zich op het eind verontschuldigde voor hun scheids.. De return partij was geen hoogstaand duel, 4-0 winst waarbij de tegenstander zich weer stoorde aan ons opbeurende klappen.

Daarna de pot tegen Dames 2/4, samengevoegd tot 1 team omdat 1 team zich had teruggetrokken. Leuk dat daar nu de jeugd weer bij elkaar zit en mooi te zien dat de jeugd groeit! Het was een leuke afwisselende partij, dan weer had D2/4 de overhand en dan weer D3. Wel bleef D3 iets scherper bij de les en haalde de eerste 3 sets goed gestreden binnen. De laatste set gaf de combi zich over, het werd een 4-0 overwinning.

Vrijdagavond 1 april op naar de nieuwe Yvonne van Gennip hal in Haarlem voor een nog onbekende tegenstander Spaarnestad D9. Deze tegenstander had nog maar heel weinig wedstrijden gespeeld, maar wel aardig wat punten. Het werd een lekkere pittige pot. Spannend, 3-1 gewonnen met in totaal maar iets van slechts 10 punten verschil. Dit keer waren de middens Monique en Annike uitblinkers. Het waren sympathieke tegenstanders die ons uitnodigden om volgend jaar deel te nemen aan een toernooi op Texel (maar moet je er wel heel snel bij zijn!). We hebben in de leuke kantine nog even langer na geborreld bij Yvonne van Gennip onder het genot van twee teamschotels omdat we de komende weken even geen wedstrijden hebben.

Maar het team wil de weken niet zomaar voorbij laten gaan. Dus kijken we nog naar een oefenpotje en Annemarie haar bloemenschilderij heeft ook anderen geïnspireerd, dus ook een schildersworkshop wordt gepland! Daarna op 13 mei ontvangen we de dames Spaarnestad D9 thuis in Vinkeveen.

Bron: Ing