Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

Finaledag mini’s levert drie podiumplaatsen op
11 april 2022

Afgelopen zaterdag vond de laatste officiële minidag van dit seizoen plaats in Ouderkerk a/d Amstel. Voor alle kids was het de allereerste keer dat ze de finaledag mochten spelen, mede omdat deze twee jaar door Corona niet had kunnen plaatsvinden.

De allerjongsten, de Ministars, mochten het spits afbijten. In een nieuwe samenstelling, want eerder speelden ze met drie en nu zomaar met vier. Jason werd vervangen door Suze en Elise. ‘Oude rotten’ Jill en Mila maakten het team compleet. Wat speelden deze kleine toppers knap. Aan niks was te zien dat het team voor het eerst in deze samenstelling en Suze en Elise pas hun eerste wedstrijdjes speelden. Er werd 2x gewonnen, 1x verloren en 1x gelijk gespeeld. Dit resulteerde in een zeer knappe tweede plek.

Daarna was het de beurt aan onze teams op niveau 4. Twee teams kwamen uit in poule D en één team in poule A. Dit keer deed er voor het eerst een jongensteam namens Atalante mee: Atalante Power. Vijf stoere jongens, David, Jason, Kobus, Thijs en Tobias, die aan het begin een klein beetje zenuwachtig waren. De allereerste wedstrijd viel dit echter snel van ze af: winst! De tweede wedstrijd werd gelijk gespeeld en de derde wedstrijd verloren. Het eerste toernooi en er dan gelijk met de derde plek vandoor gaan, petje af voor de mannen!

Het andere team in de D-poule is Atalante Tiktok. Dit team bestaat uit vijf gezellige meiden. Lynn was helaas verhinderd, maar Isabella, Liv, Lotte en Rikki hadden er veel zin in. De meiden hadden het moeilijk. Nadeel van de D-poule is dat alle nieuwe teams daar starten, maar dat zijn niet per sé de minste teams. Soms heb je heel grote kinderen tegenover je en krijg je de ene smash na de andere om de oren. Dat is jammer, maar de meiden blijven positief en gingen er voor. Helaas moesten ze het na de eerste wedstrijd ook nog eens zonder Rikki doen, omdat die een bal vervelend op haar duim kreeg. Met invaller Milo ging het team er weer vol voor. Dit resulteerde uiteindelijk in de vierde plek.

Dan nog in poule A: de Atalante Vinketoppers. Ondanks hun jonge leeftijd is dit ons meest ervaren team. Ze begonnen in 2019 met een minidag in Vinkeveen, maar hadden dus nog nooit een finaledag gespeeld door Corona. Demy en Eleana konden er helaas niet bij zijn, maar Hannah, Maud, Noa en Roos waren echter vol goede zin en gingen super van start. De eerste wedstrijd, tegen het jongensteam van Spaarnestad, speelden de meiden heel erg goed. De eerste set werd verloren, maar de tweede set lieten de meiden de jongens hard werken voor elke bal. Dit resulteerde uiteindelijk in setwinst. De tweede wedstrijd werd makkelijk gewonnen en de derde wedstrijd stonden de grote meiden van SAS tegenover onze kleine meisjes. De eerste set werden ze wat overdonderd, maar de tweede set werd orde op zaken gesteld. Een keer winst en twee keer gelijk bracht de meiden de tweede plek in poule A. Een super resultaat aangezien het team aan het begin van het seizoen startte in poule C.

Het was een toffe ervaring voor al deze teams om eens zo’n finaledag te mogen meemaken. Voor de trainers was het enorm genieten om de kinderen zo leuk te zien spelen. We kijken nu al uit naar een nieuw wedstrijdseizoen!

Bron: Nens (&Inge)