Scholentoernooi 2014

Nieuw Heren 3 naar Nieuw Vennep
24 september 2022

Op vrijdag de 16de speelde het nieuwe Heren 3 hun eerste wedstrijd in Nieuw Vennep. Zoals bekend is er dit seizoen een beetje gehusseld met de spelers van Heren 2 en Heren 3, waardoor het altijd even afwachten is hoe zo'n "nieuw" team het in de eerste wedstrijd zal doen. Maar het zijn allemaal ervaren mannen, voor deze keer aangevuld met Robert en Dave, dus was er wel in een goede seizoenstart.

Aangekomen in Nieuw Vennep bleek het een "gevecht der generaties" te worden, want bij de Heren 1 van VHZ lag de gemiddelde leeftijd toch al gauw 15-20 jaar lager. De eerste twee sets gingen erg gelijk op, maar bleek de routine en ervaring van Heren 3 toch de doorslag te geven: deze werden 20-25 en 18-25 gewonnen.

De derde set begon met een domper, want na een paar minuten moest Adrie al opgeven in verband met een spierblessure, plus dat VHZ steeds beter in hun spel kwamen en aanvallend sterker werden. Deze set ging dan ook hard richting VHZ: 25-13.
De 4de set werd weer een stuk spannender, maar werd helaas ook verloren met 25-19 ondanks een puntenspurt aan het eind. Dus werd de eerste wedstrijd van Heren 3 meteen een 5-setter. Ook deze set was spannend tot het eind, maar VHZ bleef sterk spelen en trokken uiteindelijk de winst naar zich toe met 15-11.

Ondanks het verlies was het voor Heren 3 een goede wedstrijd, tegen een sympathiek team met potentie, om in het wedstrijdritme te komen en aan elkaar(s posities) te wennen.

Dus met goede moed op weg naar de eerste thuiswedstrijd op 30 september in de Boei!

(En ja, er moet ook bij Heren 3 nog een nieuwe teamfoto komen)