Topprestaties van de jongste Atalante jeugd
08 oktober 2022

In Haarlem vond de tweede minidag van dit seizoen plaats. De Vinketoppers en Atalante Power waren gepromoveerd en Atalante Tiktok en de Ministars verwelkomden deze dag nieuwe spelers. Kortom, aan alle kanten spanning van hoe de dag zou verlopen.

Als eerste was het de beurt aan ons jongensteam, dat vanwege de successen vorige week gepromoveerd was naar de hoogste poule van niveau 4.
De eerste wedstrijd werd helaas een oefenpotje want de tegenstander had niet voldoende spelers. Maar ook weer een mooie opwarmer. Daarna VHZ, eens kijken hoe de krachten liggen in de hogere poule. De start is niet altijd het sterkste punt van de jongens, helaas eerste set verloren. Maar daarna op stoom. Met mooie services van Jason en goed vang- en passwerk van Kobus werd de tweede set overtuigend gewonnen! Dat zette het team ook door in de laatste partij. Vanaf het begin scoorde Thijs veel punten met zijn mooie bovenhandse serve. Tobias was met zijn bovenhandse techniek heer en meester aan het net. Eindranking was nog niet bekend, maar zou zo maar kunnen dat Jason, Kobus, Thijs en Tobias ook in deze hoogste poule met de winst er vandoor gaan! Super gedaan.

De meiden van Atalante Tiktok speelden ook in de vroege ochtend. Net als de vorige minidag speelden zij op niveau B. Het team was dit keer versterkt door nieuwkomer Asya. Zij gaan in spel duidelijk vooruit, hadden ze de vorige keer in deze poule 1 set gewonnen, dit keer werden het er meer (4)!
Er werd heel goed geserveerd en waar voorheen nog weleens veel ballen achter elkaar zomaar op de grond vielen, werd er nu ook meer mooi gepasst en lekker in de gaatjes gespeeld. In de eerste twee partijen werden de punten nog verdeeld, maar de dag werd afgesloten met een puike winstpartij. Nu geen laatste plek voor Asya, Isabella, Liv, Lotte, Lynn, Rikkie, maar een mooie plek in de top van het klassement!

Het jongste team van Atalante, de Ministars, waren na een teleurstellende eerste minidag gebrand op revanche. De eerste wedstrijd ging heel dik gewonnen, net als de tweede wedstrijd. Er werd gevraagd om het tempo van hun spel (ze gingen als een malle) aan te passen aan de kleine tegenstanders. Geen probleem natuurlijk, maar dat vroeg wel weer even omschakelen bij de laatste wedstrijd. Deze wedstrijd waren er weer wat langere kinderen, maar de twee winstpartijen hadden een boost gegeven aan Amy, Eaneas, Elise, Evelien en Mila. Ze serveerden en vingen fantastisch. Helaas ging de tweede set net verloren, maar ook hier werd een knappe topklassering genoteerd.

Ons meest ervaren team, de Vinketoppers, speelden voor het eerst op niveau 6. Dit houdt in dat de bal niet meer gevangen mag worden en er altijd minimaal in tweeën gespeeld moet worden. Best spannend zo’n eerste keer. Ook even wennen, want de bal komt sneller terug, maar ze hadden de smaak snel te pakken.
Ze speelden een dubbele competitie met twee andere teams, die ook net de stap hadden gemaakt naar niveau 6. De Vinketoppers hebben een sterke serve en mede daardoor namen ze steeds al vroeg een voorsprong en werd er steeds vaker overgestapt naar de bovenhandse serve, waar op de training ook op wordt geoefend. En dat ging boven verwachting! Ook in het spel ging het lekker; de bal mag in 2-en erover, maar zij speelden de meeste ballen in 3-en met ook zo nu en dan al een smash. Super mooi om te zien! Ze hebben een mooie stap gemaakt naar het ‘echte’ volleybal. Dit leverde maar liefst vier winstpartijen op en dus gelijk de eerste plek op het nieuwe niveau. Promotie naar een poule hoger dus voor Demy, Eleana, Hannah, Maud, Noa en Roos.

Bron: Nens, Ing & Aletta