Onderlinge derby bij Atalante
11 november 2022

Net als vorig jaar spelen de damesteams 2 en 3 van Atalante beide in de 2e klasse en daarnaast ook nog eens in dezelfde poule. Vrijdag 11 november stond de onderlinge confrontatie op het programma.

Dames 2 is een gecombineerd team van jonge talenten met meer ervaren spelers. Dames 3 is een meer seniorenteam die het leuk vindt om nog een balletje te spelen, maar daarnaast nog best fanatiek is.

De eerste set ging gelijk op. Beide teams hadden een goed wapen middels de serve, waarmee veel punten binnen gesprokkeld werden. Daarnaast werden er ook veel ballen gered aan beide kanten. Pittige aanvallen van dames 2 van onder andere Tay-Ishja en Tineke maakten het het derde dames best wel moeilijk, maar naarmate de set vorderde kwam daar steeds beter een antwoord op. In combinatie met lekkere aanvallen van onder andere Nancy en Joke viel het muntje steeds meer de kant op van het derde dames team. Zij haalden de set met 25-18 binnen.

Het tweede bedrijf verliep nagenoeg gelijk, maar naar verloop van de set bleek Tineke helemaal haar middenpositie gevonden te hebben en wist veel te scoren. Coach Hetty van dames 3 probeerde met wissels het tij nog wel te keren. Maar dit keer was het dames 2 die met een goede aanval en sterke serve op het end de set naar zicht toe wist te trekken met 20-25.

Daarna zette het derde team orde op zaken. Geconcentreerd, veel reddingen en met rake klappen van Mirjam, Carin en Silvia werd de derde set puntje voor puntje binnen gehaald. De serve was de kers op de taart waarmee de set toch nog wel overtuigend binnen gehaald werd. 25-14

De vierde en laatste set was het oudere ervaren 3e team dat heer en meester was en het stevende af op een overtuigende winst partij. Maar in de tweede helft van de set kwam de verenigingsopponent nog sterk terug met hard werken van Daan en de sterke aanvallers Marjan en Zoe. Voordat het nog een spannende eindstrijd zou worden, maakte het derde damesteam tijdig het 25e punt en werd het een 3-1 winst voor dames 3. Met nog wel wat minder gespeelde wedstrijden bezetten zij een derde plek, dus lonken zeker naar positie 2 en 1.

Bron: Ing