Vinkeveense plassen 2

Overtuigende Black Friday partij voor D3
25 november 2022

Op Black Friday stond de uitwedstrijd tegen Smashing Velsen D2 op het programma. Een vroege wedstrijd om half 8, en ook nog in IJmuiden. Ook al was men niet bezig met de laatste (goed)koopjes, het was haasten door de strakke reistijd. Pre was wel dat tegelijkertijd Nederland-Ecuador op de buis was, dus veel mensen voor TV in plaats van op de weg. We kwamen precies op tijd aan, de tegenstander kwam al even gluren in de kleedkamer of wij er wel waren. Tja we zijn ook niet de jongsten, een half uur warmlopen is ook wat overdone. En er werd ook nog her en der gesmeerd met een mentholachtig goedje, dus warm genoeg.

Netjes op tijd begonnen tegen een gemoedelijke tegenstander. Ondanks het smeren begon de Vinkeveense diesel wat traag en keek vrij snel tegen een achterstand aan van ongeveer 5 punten. Maar daarna kwam alles weer soepel op gang. Natalie zat lekker in de aanval op de buiten, en aangevuld met solide serves van het hele team liep het goed geolied. Puntje voor puntje liepen de dames in op Velsen, dat zelf ook aanvallend goed wist te scoren. Maar het solide spel van Atalante won het van de soms wat slordige ballen van Velsen 17-25.

Het tweede bedrijf verliep eigenlijk eender. In begin toch weer even die achterstand, maar dit keer eerder bijgeschakeld. Met name de net ingewisselde Monique moest eerst even warm draaien op de serve, ze gingen echt net over het net (ze had er de kracht niet voor) waar de tegenstander juist moeite mee had. En op het moment dat Smashing de opstelling in het voorveld had gezet had Monique de spinazie gevonden en bestookte het lege achterveld. De ballen die terug kwamen werden netjes afgemaakt door het team. Zelfs een onmogelijke prikbal werd door Natalie, als duvel uit een doosje, toch nog van de grond gehaald. Monique wist niet van ophouden, maar na zo’n 16 punten gescoord te hebben ging de bal over naar toch nog een strijdbaar Velsen. Die wisten toch nog aardig wat puntjes te scoren, maar kwam tekort en Atalante maakte het af: 13 -25.

Daarna zat Atalante in de flow: powervrouw Annike serveert bijna de meest enthousiaste speler van Velsen omver. Later is het weer dezelfde dame die door een harde smash van Inge geraakt wordt. Maar zo enthousiast als ze is blijft ze gelukkig vrolijk doorspelen. Carin wil haar zus met de mooie servicereeks evenaren, maar haalt toch net niet die 16 punten. Monique krijgt een mooie set up van de opponent die ze even lekker binnen de drie jetst. Annemarie laat even haar setup kunsten zien middels een mooie eenhandige set up aan Annike.

In het kader van iedereen 1 set aan de kant was het allrounder Joke die het set-up stokje overname van Annemarie. Het begin was even wennen, maar daarna was de flow er weer. Bij Velsen was ook de vaste setupper eruit gewisseld en ook daar was het even zoeken naar het spelritme. Maar zij kwamen er niet helemaal meer in. Daarbij zat Nancy ook wel lekker in de aanval. Carin wilde weer haar zus evenaren en serveerde weer menig punt, maar niet de 16 punten. Al met al een overtuigende winst de laatste twee sets, beide sets werden met 10-25 afgetikt.

En dan bijna vergeten de teamfoto. In de kleedkamer nog even snel met behulp van de timerfunctie op Annike haar telefoon. Maar dit moest tig keer over daar er steeds ogen dicht zaten. Hilariteit alom en allerlei foefjes uitgetest, alleen toen eindelijk de bewuste ogen open op de foto te zien waren, had de rest van het team de ogen (on)bewust dicht.. Maar het is uiteindelijk toch nog goed gekomen.

In de kantine nog even geproost op de tweede 4-0 overwinning en gezongen voor Monique die de dag erna xx kaarsjes uit zal blazen. Na een traktatie van een aparte bittergarnituurvariant, ging het team huiswaarts naar de Boei voor een afzakkertje. Na zaterdag nog een gezellige party in de Vink, met veel groen-geel, volgt komende vrijdag de spannende thuiswedstrijd op het programma tegen directe concurrent Spaarnestad D10.

Bron: Inge (& Mie)